دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

جمعیت 200 هزار نفری در زنجان مطالبه گر مناسب سازی مبلمان شهری هستند
 
زنجان- ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان بابیان اینكه اهداف مناسب سازی مختص معلولان نیست گفت: بر این اساس جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر در استان شامل 110 هزار سالمند بالای 60 سال و سایر گروه ها اعم از جانبازان و غیره مطالبه گر مناسب سازی مبلمان شهری هستند.
جمعیت 200 هزار نفری در زنجان مطالبه گر مناسب سازی مبلمان شهری هستند زنجان- ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان بابیان اینكه اهداف مناسب سازی مختص معلولان نیست گفت: بر این اساس جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر در استان شامل 110 هزار سالمند بالای 60 سال و سایر گروه ها اعم از جانبازان و غیره مطالبه گر مناسب سازی مبلمان شهری هستند.

محمد محمدی قیداری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به افراد دارای معلولیت و درك نیازهای ویژه آنان در راستای بهبود وضعیت زندگی و تلفیق اجتماعی و مشاركت اجتماعی این افراد، یكی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود.

وی اضافه كرد: مناسب سازی محیط فیزیكی، سامانه حمل و نقل، اطلاعات، آموزش و پرورش، فناوری و تكنولوژی، اشتغال، منابع مناسب ارتباطی و رسانه ای برای مشاركت افراد دارای معلولیت در همه حوزه های زندگی و فراهم آوردن فرصت برابر برای آنها در برخورداری از امكانات زندگی اجتماعی، همانند سایر افراد امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

این مسوول ادامه داد: ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تاكید داشته و در این میان همه سازمان ها، موسسات و شركت هالی دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماكن عمومی، ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل كنند كه امكان دسترسی و بهره مندی از آن ها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود و این اقدامات را در چارچوب بودجه مصوب سالانه خود عملیاتی كنند.

وی اظهار داشت: بهزیستی، مطالبه گر در زمینه مناسب سازی است و مناسب سازی معابر و اماكن عمومی برای حضور افراد دارای معلولیت در جامعه و استفاده از امكانات جامعه از ضروریات زندگی افراد دارای معلولیت است.

مدیركل بهزیستی استان زنجان همچنین به اهدای كمك های خیرین بصورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی با نیت عام و خاص به جامعه هدف بهزیستی اشاره و خاطرنشان كرد: طی 6 ماهه اول سال جاری بیش از 18 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی و خدماتی جمع آوری و جهت كمك هزینه درمان، معیشت، تحصیل، اشتغال، تامین جهیزیه و غیره مددجویان هزینه شده است.

برچسب ها
- مناسب سازی معابر
- سالمندان
- زنجان
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۴۷ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۰