دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ضرورت افزایش نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد شهری
 
اسكو- فرماندار شهرستان اسكو بر ضرورت افزایش نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد شهری تاكید كرد.
ضرورت افزایش نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد شهری اسكو- فرماندار شهرستان اسكو بر ضرورت افزایش نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد شهری تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابك رضی منش اظهار داشت: فعالان عرصه هنر، فرهنگ و رسانه با اهرم قدرتمند هنر توانمندی بالایی برای رفع مشكلات كشور دارند كه در صورت برنامه ریزی می توان از این ابزار قدرتمند برای بارور كردن ظرفیت های اقتصادی شهرستان و ایجاد اشتغال جوانان و مدیریت آسیب های اجتماعی بهره برد.

فرماندار شهرستان اسكو افزود: این شهرستان به خاطر وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصر بفرد، روستای توریستی و تاریخی كندوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی است و جزو شهرستان های تراز اول كشور در صنعت گردشگری محسوب می شود و جای جای شهرستان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر است كه باید با نگاه هنرمندانه عكاسان در سطح كشور و جهان معرفی شود.

رضی منش با بیان اینكه صنعت توریسم و گردشگری ظرفیت بسیار بزرگی برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال دارد ابراز كرد: سهم اشتغال زایی از صنعت گردشگری در كمترین میزان قرار دارد و باید با مطالعه و برنامه ریزی نسبت به فعال كردن همه ظرفیت بخش گردشگری شهرستان با برگزاری جشنواره ها، برنامه های فرهنگی و هنری، جلب و جذب سرمایه گذار در این بخش اقدام كنیم.

فرماندار شهرستان اسكو با بیان اینكه شهر اسكو، شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه ی چاپ باتیك شناخته شده و این شهر از سوی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی نیز به عنوان شهر ملی چاپ كلاقه ای (باتیك) برگزیده شده است ابراز كرد: شهر خلاق فرهنگ و هنر برندساز، دانایی محور و تجربه آموز است و فرهنگ و هنر در اقتصاد آن اثر مستقیم دارد و هر مؤلفه متغیری به فرهنگ و هنر مربوط است.

وی با بیان اینكه بیشترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری را علی رغم محدودیت های ناشی از شیوع كرونا و با كمترین امكانات، تجهیزات و منابع مالی طی چند سال اخیر رقم زده ایم ادامه داد: باور به تأثیرگذاری حوزه فرهنگ و هنر و عزم به استفاده از این ابزار تحول ساز در بخش های مختلف توسعه باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

فرماندار شهرستان اسكو با اشاره به وجود ظرفیت های بی بدیل شهرستان در بخش های گردشگری، صنایع دستی، كشاورزی و … گفت : باید این واقعیت را قبول كنیم كه همیشه متمركز بر طرح مسائل و مشكلات بوده ایم و كمتر از داشته ها، ظرفیت ها و استعدادها سخن گفته و برای استفاده از آنها برنامه ریزی و همت گماشته ایم .

رضی منش جشنواره عكاسی نگاه سبز اسكو را فرصتی استثنایی و بی نظیر برای شناساندن ظرفیت ها، استعدادها و زیبایی های این باغ شهر و كهن شهر دانست و ابراز امیدواری كرد تا این جشنواره ارزشمند در سال آینده در سطح استانی و با مشاركت شهرهای اسكو، سهند و ایلخچی و روستاهای تابعه شهرستان برگزار شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۲۰ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶