دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

37 هزار كودك در خراسان جنوبی اید غربالگری بینایی شوند
 
حسن شرفی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: تنبلی چشم یك اختلال بوده كه اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

وی سن طلایی درمان تنبلی چشم را قبل از 5 سالگی عنوان كرد و افزود: اگر شناسایی و مداخلات درمانی به موقع انجام نشود منجر به كم بینایی و حتی نابینایی خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینكه هم اكنون برنامه غربالگری بینایی كودكان 3 تا 6 سال در تمامی پایگاه های دائمی و غیر دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی طبق روال سال های گذشته در حال انجام است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاكنون 16 هزار كودك 3 تا 6 سال در استان غربال بینایی شده اند.

شرفی ادامه داد: تمامی كودكان گروه هدف باید غربال بینایی شده تا در صورت وجود مشكلات بینایی با ارجاع و مداخلات به موقع از مشكلات و ناهنجاری های بعدی پیشگیری شود.

وی با بیان اینكه سهم تعیین شده از سوی بهزیستی كشور در پوشش كودكان زیر 6 سال برای استان 37 هزار نفر است، گفت: تاكنون فقط 16 هزار كودك برای انجام تست مراجعه داشته اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی تعداد مراكز دائمی غربالگری بینایی كودكان در استان را 44 پایگاه فعال اعلام كرد و گفت: از ابتدای آبان ماه 680 مركز غیر دائمی نیز برای ارائه خدمات به مراجعین كار غربال را انجام می دهند.

شرفی با اشاره به اینكه تمامی مراكز مثبت زندگی در سطح استان آماده انجام تست بینایی هستند، اضافه كرد: خانواده ها هیچگونه نگرانی در بحث كرونا برای مراجعه به موقع كودكان خود نداشته باشند، چراكه علاوه بر رعایت تمامی پروتكل های بهداشتی در هنگام انجام تست هیچگونه تماس فیزیكی با كودك برقرار نشده و كار تست با دستگاه های پیشرفته و با فاصله انجام می شود.

وی خاطرنشان كرد: امیدواریم با اطلاع رسانی مطلوب و مراجعه به موقع خانواده ها شاهد پوشش صد درصدی كودكان 3 تا 6 سال واجرای كامل برنامه در استان باشیم.

انتهای پیام/69027/ح
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۲:۰۱ - ۲۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲