دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پرداخت وام مسكن قرض الحسنه 100 میلیون تومانی آغاز شد
 
بانك تخصصی بخش مسكن به مددجویان كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی كشور، تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسكن پرداخت می كند.
پرداخت وام مسكن قرض الحسنه 100 میلیون تومانی آغاز شد بانك تخصصی بخش مسكن به مددجویان كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی كشور، تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسكن پرداخت می كند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانك عامل بخش مسكن، مطابق با جزو 4 بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 1400، شرایط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسكن به مددجویان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی كشور و كمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام شد.

بر این اساس بانك تخصصی بخش مسكن به معرفی شدگان از سوی این دو نهاد در صورتی كه واجد شرایط مشخص شده باشند تا سقف 80 میلیون تومان در شهرهای با جمعیت كمتر از 200 هزار نفر و تا سقف 100 میلیون تومان در سایر شهرها، تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسكن به ازای هر واحد مسكونی اعطا می كند.

در ارتباط با پرداخت تسهیلات مذكور و در راستای تسهیل و تسریع امور، دستورالعمل اجرایی به شبكه بانك ابلاغ شده است و بر اساس ضوابط تعیین شده، دوره بازپرداخت این تسهیلات قرض الحسنه معادل 10 سال با در نظر گرفتن حداكثر دو سال دوره تنفس برای ساخت است (مجموع دوره ساخت و بازپرداخت تسهیلات حداكثر 10 سال باشد).

مطابق با ضوابط و شیوه نامه پرداخت، در صورتی كه متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای ساخت و ساز باشد، پروژه مسكونی باید حداقل دارای 20 درصد پیشرفت فیزیكی باشد. پس از قطعی شدن قرارداد برای ساخت، تسهیلات به صورت یكجا به حساب ممتاز متقاضی واریز و در حساب مسدود می شود و با تأیید بانك به میزان مبلغ تأیید شده، رفع انسداد می شود.

همچنین در صورتی كه متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای خرید واحد مسكونی باشد، عمر بنای واحد خریداری شده باید حداكثر 25 سال باشد. در این بخش نیز مبلغ تسهیلات در قالب چك تسهیلات در وجه فروشنده صادر می شود و در دفترخانه اسناد رسمی توسط نماینده بانك به وی تحویل می شود.

مطابق با ضوابط، مدارك مورد نیاز جهت تشكیل پرونده شامل مدارك شناسایی و هویتی متقاضی، مدارك عمومی ملك و مدارك شغلی و درآمدی متقاضی است و پس از دریافت تسهیلات متقاضی موظف به پرداخت تمامی كارمزدها و هزینه های مربوط به ارزیابی وثیقه ها خواهد بود. همینطور وفق تفاهم نامه فی مابین بانك و نهادهای مربوطه، اخذ یك ضامن معتبر دارای گواهی كسر از حقوق برای تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات الزامی است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۳۶ - ۲۴/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴