دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

وزنه برداران جانباز و معلول با دست پُر از توكیو باز می گردند
 
سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان با تاكید بر آمادگی شاگردانش گفت: وضعیت ملی پوشان به گونه ای است كه انتظار داریم با دست پُر پارالمپیك توكیو را به پایان برسانند.
وزنه برداران جانباز و معلول با دست پُر از توكیو باز می گردند سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان با تاكید بر آمادگی شاگردانش گفت: وضعیت ملی پوشان به گونه ای است كه انتظار داریم با دست پُر پارالمپیك توكیو را به پایان برسانند.

علی اصغر رواسی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان كه در جزیره كیش در حال پیگیری است توضیح داد و گفت: این اردو از دوم بهمن ماه با حضور تمام وزنه بردارانی كه برای حضور در بازی های پارالمپیك توكیو كسب كرده اند، آغاز شد. البته روح الله رستمی به دلیل برخی مشكلات در این اردو غایب بود و در تهران تمریناتش را پیگیری كرد اما از اردوی آینده قطعاً وی را هم در اختیار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به غیر از روح الله رستمی دیگر وزنه برداران صاحب سهمیه پارالمپیك در اردوی كیش شركت داشتند و تمرینات شان را دنبال كردند. این اردو امروز (یكشنبه) برای نادر مرادی، امیر جعفری و منصور پورمیرزایی به پایان می رسد اما تمرینات حامد صلحی پور و سامان رضی تا 30 بهمن ماه زیر نظر مربی تیم ملی ادامه خواهد داشت. تمرینات اضافه این دو نفر بنا به خواسته خودشان انجام می شود.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان در مورد وضعیت آمادگی ملی پوشان این تیم پس از دو مرحله اردوی آماده سازی خاطرنشان كرد: آمادگی ملی پوشان به نسبت قابل قبول است. با توجه به فاصله زمانی باقی مانده تا پارالمپیك توكیو نمی توانیم برنامه های تمرینی را به گونه ای دنبال كنیم كه ملی پوشان امروز به اوج آمادگی برسند. رسیدن به این مرحله از آمادگی در این مقطع زود است.

رواسی خاطرنشان كرد: كسب آمادگی لازم برای حضور در توكیو باید به صورت تدریجی كسب شود به گونه ای كه برای این رویداد اوج آمادگی ایجاد شده باشد. البته آمادگی نسبتی وزنه برداران در این مقطع زمانی هم برای مان اهمیت دارد به خصوص ركوردهایی كه آنها در مسابقات قهرمانی كشور ثبت خواهند كرد. این رقابت ها 10 تا 12 اسفندماه برگزار می شود. قطعاً عملكرد و ركورد ثبت شده ملی پوشان در این رقابت ها به عنوان یك ملاك در ارزیابی كلی وضعیت آنهاست.

وی با تاكید بر اینكه تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان بعد از رقابت های قهرمانی كشور و پیش از پایان سال یك مرحله اردوی آماده سازی دیگر هم خواهد داشت، گفت: تا پیش از اعزام به توكیو ماهانه حداقل یك مرحله اردوی آماده سازی خواهیم داشت. ضمن اینكه حضور در مسابقات بین المللی گرجستان هم به عنوان آخرین رویداد مورد تاكید كمیته بین المللی پارالمپیك برای پاراوزنه برداران اعزامی به توكیو در برنامه است.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان در پایان در مورد پیش بینی خود از عملكرد این تیم در بازی های پارالمپیك توكیو گفت: نمی توان پیش بینی دقیقی در این زمینه داشت اما وضعیت ملی پوشان ما و آمادگی آنها در حدی است كه انتظار داریم با دست پر از توكیو بازگردند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۵۴ - ۲۶/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴