دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

توزیع انسولین به اندازه نیاز انجام می شود/پاسخگویی روزانه داروخانه هلال احمر به 700 نفر
 
معاون توانبخشی هلال احمر استان اصفهان گفت: داروخانه هلال احمر روزانه به 700 نسخه داروی لازم را ارائه می دهد و توزیع انسولین به علت تحریم ها با محدودیت مواجه بود اما در حال حاضر بضاعت انسولین به گونه ای است كه توزیع انسولین به افراد دیابتی به اندازه نیاز انجام می شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر جلالیان معاون توانبخشی هلال احمر استان اصفهان در خصوص فعالیت های حوزه توانبخشی هلال احمر، گفت: حوزه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی در سه بخش فوریت های دارویی، توانبخشی و بهداشت و درمان اضطراری فعالیت دارد. حوزه توانبخشی در دو شاخه فیزیكی و مكانیكی فعالیت دارد. حوزه توانبخشی با سابقه بالای 50 سال، در بخش فیزیكی شامل گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و كاردرمانی و در بخش مكانیكی شامل پروتز و اروتز خدمت رسانی می كند.

مراكز توانبخشی هلال احمر استان به 10 مركز می رسد

وی با اشاره به فعالیت مراكز توانبخشی در دست تجهیز هلال احمر، افزود: هفت مركز توانبخشی هلال احمر در سطح استان اصفهان دایر است و سه مركز به صورت جامع، تمام خدمات توانبخشی را ارائه می دهند. سه مركز آماده بهره برداری در مرحله تجهیز است و در صورت تكمیل شدن، مراكز توانبخشی از هفت به 10 مركز خواهد رسید.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر استان اصفهان بیان كرد: صدور كارت های بین المللی واكسیناسیون برای سفر افراد به كشور های خارجی توسط حوزه بهداشت و درمان اضطراری انجام می گیرد. همچنین هنگامی كه بخش بهداشت و درمان یك منطقه دچار آسیب می شود، حوزه درمان اضطراری به واسطه سامانه های درمان اضطراری در سه بخش وارد عمل شده و متخصصان داوطلب ارائه خدمت می كنند.

سبد داروی داروخانه هلال احمر تكمیل است

وی در خصوص تعداد پاسخگویی روزانه داروخانه هلال احمر استان اصفهان، تصریح كرد: در بخش فوریت های دارویی، استان اصفهان دارای یك داروخانه هلال احمر در پل خواجو است كه می تواند پاسخگوی استان های همجوار نیز باشد. میانگین پاسخگویی روزانه داروخانه هلال احمر استان در سال گذشته، 400 تا 500 نفر بوده كه در سال جاری به 600 تا 700 نفر رسیده است؛ این تعداد فارغ از كسانی است كه به داروخانه هلال احمر مراجعه می كنند و علت های مختلف مانند مخدوش بودن نسخه، موجود نبودن دارو و سایر موارد باعث عدم پاسخگویی به آن ها می شود.

جلالیان افزود: در حال حاضر مشكل خاصی برای تأمین دارو وجود ندارد و سعی بر كامل نگه داشتن سبد دارویی استان است تا به خوبی پاسخگوی مراجعین باشیم. همچنین وضعیت دارو های كرونا در داروخانه هلال احمر مساعد است و از ابتدای شروع كرونا تا به حال در تأمین دارو های كرونا مشكلی وجود نداشته است همچنین داروخانه هلال احمر استان اصفهان آماده پاسخگویی به بیماران خاص از جمله ام اس، سرطان، دیابت، بیماران قلبی، بیماران كلیوی و ... است.
بیماران دیابتی مطابق پرونده خود انسولین دریافت می كنند

وی خاطرنشان كرد: در تهیه انسولین های قلمی بیماران دیابتی مشكل خاصی وجود ندارد. در محدوده ای از زمان، توزیع انسولین به علت تحریم ها با محدودیت مواجه بوده و به دستور سازمان غذا و دارو، برای پاسخ به نیاز تمام افراد دیابتی تعداد كمتری انسولین توزیع می شد؛ در حال حاضر بضاعت انسولین به گونه ای است كه توزیع انسولین به افراد دیابتی به اندازه نیاز انجام می شود و بیماران دیابتی مطابق پرونده خود در معاونت غذا و دارو انسولین خود را دریافت می كنند.
   تاریخ: ۰۹:۳۸ - ۲۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲