دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

استان سمنان 5 هزار معلول جسمی حركتی دارد/ اهدای 100 ویلچر
 
سمنان- مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه این استان 13 هزار معلول دارد كه قریب به پنج هزار نفر از این تعداد معولیت جسمی و حركتی دارند، گفت: 608 نفر زیر 15 سال سن دارند.
استان سمنان 5 هزار معلول جسمی حركتی دارد/ اهدای 100 ویلچر سمنان- مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه این استان 13 هزار معلول دارد كه قریب به پنج هزار نفر از این تعداد معولیت جسمی و حركتی دارند، گفت: 608 نفر زیر 15 سال سن دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور صبح سه شنبه در مراسم اهدای 100 ویلچر به معلولان حركتی زیر 15 سال استان سمنان به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سمنان به میزبانی بهزیستی با بیان اینكه این استان دارای 13 هزار و 227 معلول است كه پنج هزار نفر از این تعداد معلولیت جسمی و حركتی دارند، بیان كرد: 608 نفر از این معلولان زیر 15 سال سن دارند و امروز شاهد تحویل 100 ویلچر به این نفرات بودیم.

وی با تقدیر از همراهی مسئولان ارگان های فعال در حوزه اقشار محروم مانند سپاه، بسیج، ستاد اجرایی، كمیته امداد و… با طرح هایی مانند مثبت زندگی ویژه رسیدگی به شرایط معلولان، افزود: امروز طی مراسمی پنج ویلچر به نمایندگی از 100 معلول حركتی زیر 15 سال استان سمنان اهدا می شود و مابقی ویلچرها نیز به زودی به دست معلولان خواهد رسید.

مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه هم افزایی و عدم موازی كاری در حوزه محرومیت زدایی دو كلید اصلی موفقیت است، ابراز داشت: تجربه موفق همكاری دستگاه های اجرایی در رزمایش مواسات و كمك های مومنانه نشان داد كه می توان با همراهی و همكاری كارهای بزرگی را در راستای محرومیت زدایی در سطح استان انجام داد كه امروز طرح اهدای ویلچر نیز به معلولان در قالب همین اقدامات صورت می گیرد.

ایزد پور با بیان اینكه اجرای پویش مثبت ویژه اهدای ویلچر به معلولان در بهبود كیفیت زندگی معلولان زیر 15 سال نقشی اساسی دارد، تاكید كرد: ارزش هر ویلچر كه امروز به معلولان اهدا می شود، پنج میلیون تومان است و می توان از آن به مثابه پله نخست حضور معلولان در جامعه یاد كرد.

وی با بیان اینكه اجرای كامل مناسب سازی اماكن و فضاهای عمومی پله دوم برای حضور معلولان حركتی در جامعه است، گفت: انتظار می رود كه مسئولان شهری با اجرای كامل این طرح و همچنین استفاده از ظرفیت قانون جامع حمایت از افراد داری معلولیت بتوانند زمینه ساز ارتقای سطح خدمات به معلولان باشند.

حامد احمدی مدیركل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان سمنان نیز در سخنانی با بیان اینكه 27 هزار ویلچر در كشور توسط بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به معلولان زیر 14 سال معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی كشور اهدا می شود، تاكید كرد: سهم استان سمنان 100 ویلچر است كه طی مراسمی به خانواده ها اهدا می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۳۷ - ۲۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۵