دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

2 هزار و 161 خانوار خراسان جنوبی انشعاب رایگان دریافت كردند
 
بیرجند - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 2 هزار و 161 خانواده مددجوی تحت حمایت استان از معافیت پرداخت هزینه انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب برخوردار شدند.
2 هزار و 161 خانوار خراسان جنوبی انشعاب رایگان دریافت كردند بیرجند - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 2 هزار و 161 خانواده مددجوی تحت حمایت استان از معافیت پرداخت هزینه انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب برخوردار شدند.

سید رضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معافیت از پرداخت هزینه انشعاب آب، برق، گاز و بهره مندی از این امتیازات شامل تمامی مددجویان شهری و روستایی كمیته امداد می شود.

وی گفت: یكی از سرفصل های كمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت، كمك برای تامین امتیاز انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب است كه در همین زمینه 366 خانواده شهری و 2 هزار و 19 خانواده روستایی برای بهره مندی از معافیت آب، برق و گاز به ادارات مربوطه معرفی شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد خراسان جنوبی بیان كرد: مبلغ ریالی این معافیت ها بالغ بر 9 میلیارد و 391 میلیون ریال بوده كه به خانوارهای تحت حمایت مساعدت شده است.

وی اظهار داشت: برای حمایت از خانوارهای تحت حمایت و توانمندسازی، مددجویانی كه مستمری بگیر امداد و دارای ملك شخصی هستند با معرفی به سازمان های مربوطه می توانند از این معافیت بهره مند شوند.

حسینی گفت: یكی از نیازهای مهم خانواده های تحت حمایت كمیته امداد داشتن مسكن مناسب است تا بستر زندگی آرام برای خانواده مددجو تامین شود و از ابتدای امسال در زمینه پرداخت اجاره منزل و تسهیلات ودیعه مسكن بیش از 23 میلیارد و 792 میلیون ریال مساعدت شده است.

وی با تاكید بر اینكه وضعیت تامین هزینه های ودیعه و اجاره بهای مسكن مددجویان یكی از اولویت های این نهاد برای ایجاد آرامش در كانون خانواده است افزود: هر سال تعدادی از مددجویان با بهره مندی از حمایت خیران و نیكوكاران و با ارائه بسته های حمایتی كمیته امداد، صاحب خانه شده و یكی از دغدغه های اساسی آنان برطرف می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: تاكنون هزار و 172 خانوار مددجو از كمك هزینه اجاره بها و 76 خانواده از تسهیلات ودیعه مسكن بهره مند شدند.

وی بیان كرد: برای این مددجویان به صورت ماهیانه و بلاعوض از مبلغ 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان كمك اجاره بهای مسكن پرداخت می شود همچنین تسهیلات ودیعه مسكن تا سقف 30 میلیون تومان به خانوارهای متقاضی ارائه شده است.

حسینی اضافه كرد: از ابتدای سال جاری برای رفع مشكلات فوری مراجعان و ارائه مساعدت های موردی به نیازمندان نیز 13 هزار و 897 نفر به میزان 33 میلیارد و 425 میلیون ریال از اعتبارات دولتی و درآمدهای مردمی به صورت بلاعوض بهره مند شده اند.

وی با تاكید بر اینكه خدمات حمایتی كمیته امداد با در نظر گرفتن مشكلات نیازمندان ارائه می شود گفت: این كمك ها بیشتر در راستای توانمندسازی و با رویكرد ارائه خدمات هدفمند و موثر برای حل ریشه ای نیاز خانواده ها در قالب كمك معیشت، هزینه های درمانی و خرید لوازم پزشكی و توانبخشی، مسكن، لوازم زندگی، كفن و دفن، ازدواج، توانمندسازی، بدهی و معوقات بوده است.

برچسب ها
- مستمری مددجویان
- خراسان جنوبی
- كمیته امداد امام خمینی
- مسكن
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۵۲ - ۲۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۸