دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس دفتر نمایندگی اكو از یك مدرسه استثنایی مشهد دیدن كرد
 
مشهد- ایرنا- رییس دفتر نمایندگی اداره كل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اكو) صبح امروز سه شنبه از مدرسه استثنایی "كامران مولوی" در مشهد دیدن كرد.
رییس دفتر نمایندگی اكو از یك مدرسه استثنایی مشهد دیدن كرد مشهد- ایرنا- رییس دفتر نمایندگی اداره كل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اكو) صبح امروز سه شنبه از مدرسه استثنایی ""كامران مولوی"" در مشهد دیدن كرد.

خانم "تاهینی مایتری تاماناگُدا" كه به همراه هیاتی به منظور بررسی نیازمندی های اتباع خارجی ساكن در خراسان رضوی و نحوه خدمت رسانی به مهاجران و پناهندگان به این استان سفر كرده، ضمن حضور در این مدرسه از امكانات آموزشی و توانبخشی این مركز آموزشی اطلاع حاصل كرد.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینكه در حال حاضر 70 هزار دانش آموز از اتباع افغانستان و همچنین بیش از سه هزار نفر بزرگسال بی سواد این كشور در خراسان رضوی در حال تحصیل هستند، گفت: دانش آموزان افغانستانی نسبت به دانش آموزان بومی استان دارای مشكلات بیشتری هستند و دانش آموزان استثنایی آنها نیز به مراتب مشكلات افزونتری دارند.

قاسمعلی خدابنده افزود: نیاز به امكانات آموزشی و تجهیزات برای همه دانش آموزان شكل می گیرد و دولت سعی در تامین این نیازها دارد ولی نیازهای درمانی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی با همه كاستی ها در كنار نیازهای آموزشی در حال تامین است.

وی با اشاره به اینكه ارتقای كیفیت آموزش و زندگی دانش آموزان در گرو این است كه در كنار آموزش، به توانمندسازی آنها نیز پرداخته شود، ادامه داد: در حال حاضر 500 دانش آموز استثنایی از اتباع سایر كشورها در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند و در این مركز آموزشی 86 دانش آموز دختر و پسر ناشنوا و كم شنوا مشغول به تحصیل هستند كه از این تعداد 13 دانش آموز از اتباع كشور افغانستان هستند.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان كرد: قراردادهایی با برخی كلینیك ها برای ارائه خدمات درمانی به این دانش آموزان صورت گرفته است و در این مسیر برخی از خیریه ها نیز به یاری این دانش آموزان و خانواده های آنها آمده اند با این حال همكاری و دریافت كمك های انسان دوستانه از سازمان های بین المللی كمك شایانی به بهبود كیفیت آموزشی آنان خواهد كرد.

شمار مهاجران و اتباع افغانستانی دارای مجوز اقامت در خراسان رضوی 350 هزار نفر است كه 95 درصد آنان در مشهد و پنج درصد دیگر در سایر شهرستانهای این استان مقیم هستند.

تاهینی مایتری تاماناگدا، رییس جدید دفتر نمایندگی اداره كل امور بشردوستانه اتحادیه اروپا (اكو) به همراه پنج مسوول دیگر سازمان های بین المللی در امور پناهندگان و مهاجران افغان روز دوشنبه ضمن سفر به مشهد از مهمان شهر تربت جام، محل نگهداری مهاجران افغان نیز بازدید كرد.

در این سفر "وریندار" مدیر كشوری سازمان "ریلیف اینترنشنال" در جمهوری اسلامی ایران، "نعیم گل" دستیار امور برنامه ریزی این سازمان، "ایوو فریسن" رییس دفتر كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، "فلیپ لوزینسكی" رییس كشوری و "بئی تریسی اوچوا" مدیر امور ترویجی از سازمان امور پناهندگی نروژ در ایران نیز به همراه نمایندگان دفاتر كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان حضور دارند.

برچسب ها
- مشهد
- جمهوری اسلامی ایران
- سازمان ملل متحد
- افغانستان
- اتحادیه اروپا
- دانش آموزان
- مدارس استثنایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۰۵ - ۲۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱