دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دوران نقاهت بعد از كرونا چگونه است؟
 
سلامت نیوز:یك فلوشیپ فوق تخصص درد گفت: ممكن است بعد از ترخیص از بیمارستان به دلیل كووید - 19، همچنان تنگی نفس و درد عضلانی و احساس ضعف و خستگی داشته باشید، همچنین ممكن است تغییراتی در فكر و حافظه تان مانند مه مغزی یا مشكلات ادراكی ایجاد و دچار اضطراب و افسردگی شوید. به گزارش سلامت نیوز به نقل ...
دوران نقاهت بعد از كرونا چگونه است؟
سلامت نیوز:یك فلوشیپ فوق تخصص درد گفت: ممكن است بعد از ترخیص از بیمارستان به دلیل كووید - 19، همچنان تنگی نفس و درد عضلانی و احساس ضعف و خستگی داشته باشید، همچنین ممكن است تغییراتی در فكر و حافظه تان مانند مه مغزی یا مشكلات ادراكی ایجاد و دچار اضطراب و افسردگی شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،نوید بابایی ، با اشاره به این كه یكی از جنبه های خاص بستری شدن در بیمارستان طی پاندمی ویروس كرونا این است كه اعضای خانواده و دوستان به دیدار شما نمی آیند، یعنی از انتشار ویروس به خوبی جلوگیری می شود، اظهار كرد: این ایزوله شدن و تنهایی می تواند احتمال اضطراب و استرس و تغییرات ادراكی و اختلال استرس پس از سانحه را بعد از بستری شدن در بیمارستان افزایش دهد.

وی در پاسخ به این سؤال كه بهبودی از كووید 19 چقدر طول می كشد؟، عنوان كرد: كارشناسان همچنان در حال مطالعه روی افرادی هستند كه از كووید 19 بهبود یافته اند، اما چیزی كه تاكنون با اطمینان می دانیم این است كه بیماری های زمینه ای مانند آسم، فشارخون بالا و یا نقص سیستم ایمنی، بر مدت زمان ریكاوری از این بیماری اثر می گذارند.

این فلوشیپ فوق تخصص درد بیان كرد: اگر شما دچار مورد خفیفی از كووید 19 باشید، ممكن است در عرض یكی دو هفته حالتان خوب شود، در حالی كه موارد شدیدتر این بیماری ممكن است سه تا شش هفته و یا حتی بیشتر طول بكشد.

وی ادامه داد: اگر در ICU بستری شده باشید، ممكن است دچار سندرم بعد از مراقبت های ویژه و یا تغییرات روحی و ادراكی شوید كه بعد از اقدامات درمانی جهت نجات از یك بیماری یا آسیب روی می دهند، شما هم مانند هر كسی كه به دلیل دیگر بیماری های تنفسی در بیمارستان بستری می شود، ممكن است دچار علائم فیزیكی و روحی شوید كه هفته ها یا ماه ها طول می كشند.

بابایی با اشاره به این كه هرچند تأثیرات كووید 19 هنوز مورد مطالعه اند، محققان دریافته اند این بیماری می تواند بر ریه ها، كلیه ها، قلب و مغز اثر بگذارد، تصریح كرد: اختلالات و آسیب های احتمالی بعد از بستری شدن در بیمارستان به دلیل یك عفونت ویروسی تنفسی مانند كووید 19 شامل مواردی مانند تنگی نفس، سرفه، ضعف عضلانی، گلودرد، مشكل در بلع، مشكل در حرف زدن، مشكل در راه رفتن و انجام كارهای روزمره، اضطراب، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه، اختلالات ادراكی، خستگی، زخم بستر و بی خوابی است.

این فلوشیپ فوق تخصص درد با اشاره به این كه بعد از بهبودی از كووید 19 و ترخیص از بیمارستان ممكن است مدتی طول بكشد تا به شرایط نرمال برگردید، افزود: شما ممكن است به توانبخشی سرپایی نیاز داشته باشید و یا نیازمند یك روان درمانگر برای كنترل و مدیریت اختلالات فیزیكی و ادراكی و رفتاری تان كه با بیماری مرتبط هستند باشید.

وی افزود: این اختلالات بسیار معمول بوده و می توانند درمان شوند، شما باید با تیم پزشكی خود در ارتباط باشید تا هرگونه عارضه قبلی یا علامت جدید را با آن ها در میان بگذارید.
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۱:۰۷ - ۲۵/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۳