دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

زمین برای مسكن خانوارهای دارای 2 معلول اختصاص می یابد
 
گروه استان ها- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه 90 درصد اعتبارات كشور در مركز و 10 درصد آن در استان ها قرار دارد گفت: زمین برای مسكن خانوارهای دارای 2 معلول اختصاص می یابد.
زمین برای مسكن خانوارهای دارای 2 معلول اختصاص می یابد
گروه استان ها- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه 90 درصد اعتبارات كشور در مركز و 10 درصد آن در استان ها قرار دارد گفت: زمین برای مسكن خانوارهای دارای 2 معلول اختصاص می یابد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی نیكزاد شامگاه پنجشنبه در پایان سفر خود به استان یزد كه به منظور بازدید از تفت و میبد در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سری قبل سفر به استان یزد صرفا برای بازدید از حوزه اردكان بوده، این سری در خدمت مردم تفت و میبد بودیم و در سفر آینده به شهرستان های حوزه انتخابیه صباغیان و مردم شش شهرستان استان یزد خواهیم بود و در سفر دیگر نیز به مسائل حوزه شهر یزد و اشكذر از شهرستان های حوزه انتخابیه جوكار خواهیم بود.

وی گفت: ما نیامده ایم در كار استان یا دستگاه های اجرایی دخالت كنیم بلكه ضمن حفظ استقلال قوا بازدید میدانی داریم اما با توجه به اینكه 90 درصد اعتبارات كشور در مركز و 10 درصد آن در استان ها قرار دارد بنابراین 90 درصد بین سازمان ها و وزارتخانه است كه برای رفع مشكلات در حوزه انتخابیه استفاده می شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: با همكاری شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور مقرر شد مجوزهای لازم به منظور تأمین بخشی از نیاز آبی میان مدت برای طرح آبرسانی به 266 روستای شهرستان تفت انجام شود.

وی افزود: همچنین دو باب مخزن پنج هزار مترمكعبی در شهرهای تفت و میبد به منظور افزایش زمان تاب آوری تاسیسات آبرسانی شهرها جهت زمان های قطع آب انتقالی انجام شود و عملیات عمرانی آن حداكثر تا دهه فجر به پایان می رسد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بیان كرد: اعتبار 120 میلیارد تومان جهت تكمیل پروژه های بهداشت و درمانِ این حوزه انتخابیه مورد نیاز بود كه مبلغ 70 میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی استان قرار می گیرد و مابقی توسط استانداری و خیرین تأمین می شود.

نیكزاد ادامه داد در حوزه بنیاد مسكن انقلاب اسلامی جهت تكمیل و تحویل مجموعه طرح اقدام ملی مسكن شهرستان تفت، احداث سه بلوك حداكثر تا 30 دی 1400، سه بلوك دیگر حداكثر تا 30 فروردین 1401 و دو بلوك را حداكثر تا 30 تیر 1401 به اتمام رساند.

وی بیان كرد: 9.12 هكتار از اراضی بیده میبد كه متعلق به بنیاد مسكن انقلاب اسلامی است، پس از الحاق به محدوده قانونی، جهت تأمین زمین های مورد نیاز قانون جهش تولید مسكن مورد استفاده قرار می گیرد.

نیكزاد ادامه داد: همچنین 1.20 هكتار اراضی سعیدآباد كه متعلق به بنیاد مسكن انقلاب اسلامی است، نیز به روستای سعیدآباد میبد الحاق می شود تا بنیاد مسكن انقلاب اسلامی نسبت به ساخت و واگذاری عرصه و اعیان به صورت مالكیتی به متقاضیان واجد شرایط اقدام كند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مراجعه رزمندگان، جانبازان و خانواده های ایشان در روستای كاظم آباد میبد بابت مشكلات تخصیص زمین برای احداث 3000 قطعه زمین جهت احداث مسكن، مصوب شد، به هر فرد واجد شرایط حداكثر یك قطعه زمین اختصاص داده، بنیاد مسكن انقلاب اسلامی نیز پروانه صادر كند.

نیكزاد در مورد مصوبات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور تصریح كرد: این سازمان جهت آسفالت جاده شهرك صنعتی تفت، 300 تن قیر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص داده شد.

وی بیان كرد: اجرای آسفالت راه ركن آباد به كمربندی مزرعه كلانتر به طول یك كیلومتر، آسفالت محور عبوری نیر با اعتبار 35 میلیارد ریال توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود و اجرای آسفالت مسیر منتهی به اردوگاه فرهنگی تربیتی شیركوه متعلق به سازمان بهزیستی كشور توسط شهرداری نیز انجام شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان كرد: مبلغ 10 میلیارد ریال جهت تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری این حوزه انتخابیه تخصیص داده می شود.

وی گفت: سازمان ملی زمین و مسكن نیز جهت تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسكن خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول، به هر تعداد از متقاضیان واجد شرایط در استان یزد، سازمان ملی زمین و مسكن زمین را تأمین كرده و برای ساخت در اختیار متقاضیان قرار دهد البته ساخت این مسكن ها باید حداكثر تا یك سال پس از تحویل زمین آغاز توسط دستگاه های مربوطه انجام شود.

نیكزاد افزود: تأمین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید و تامین مسكن در منطقه تفت، به میزان 1.43 هكتار را پس از الحاق توسط استانداری در اختیار این پروژه ها قرار داده می شود.

وی گفت: پیرو مراجعه گلخانه داران روستای حسینی تفت، مقرر شد به منظور حمایت از تولید و حل مشكلات انان زمین های این گلخانه ها به قیمت كارشناسی روز با كاربری كشاورزی و بدون ارزش افزوده به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط سه ساله به ذینفعان واجد شرایط واگذار شود.

نیكزاد بیان كرد: به منظور تأمین اراضی مورد نیاز برای قانون جهش تولید مسكن در شهر تفت، 43 هكتار اراضی مجاور بیده میبد الحاق شود و 15 هكتار اراضی مهرآباد، جهت تأمین اراضی مورد نیاز برای قانون جهش تولید مسكن توسط استانداری و در صورت نیاز مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، به محدوده قانونی میبد الحاق شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان كرد: شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور جهت تكمیل تقاطع غیر همسطح محور مواصلاتی تفت-ابركوه، مبلغ 70 میلیارد ریال را جهت تامین میلگرد فندانسیون حداكثر تا پایان سال تخصیص دهد.

وزیر راه و شهرسازی در زنجان: زمین موردنیاز 2.4میلیون هزار واحد مسكونی طرح تولید مسكن كشور آماده است
بنیاد مسكن در طرح "جهش تولید مسكن" 400هزار واحد مسكونی می سازد
استاندار خراسان جنوبی: تمام امكانات و ظرفیت ها در اختیار طرح جهش مسكن قرار گیرد
نیكزاد ادامه داد: جهت تكمیل 15 كیلومتر كنارگذر زارچ و اشكذر تا پل خورشید میبد، افزایش اعتبار در لایحه پیشنهادی بودجه 1401 توسط دولت پیگیری و جهت اجرای میدان روبروی سایت میوه و تره بار قبل از پل الغدیر، شركت ساخت مبلغ 25 میلیارد ریال قیر در اختیار این پروژه قرار می دهد و شركت ساخت مبلغ 70 میلیارد ریال به كمربندی شرقی میبد تخصیص دهد.

وی خاطرنشان كرد: شركت بازآفرینی شهری ایران جهت ساماندهی محور تاریخی طریق الرضا(ع) تفت از باغ خندان تا محله گرمسیر، شركت بازآفرینی شهری مبلغ چهل میلیارد ریال و حداكثر تا 20 روز، شهرداری مبلغ بیست میلیارد ریال، میراث فرهنگی مبلغ بیست میلیارد ریال، استانداری مبلغ بیست میلیارد ریال تخصیص دهند البته طراحی و اجرا آن با نظارت استانداری بر عهده شهرداری خواهد بود و لازم است برای آن تایید میراث فرهنگی توسط شهرداری اخذ شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان كرد: جهت احیای بافت تاریخی راسته بازار میبد، مبلغ 50 میلیارد ریال توسط شركت بازآفرینی شهری و 50 میلیارد ریال توسط شهرداری میبد تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی كشور نیز جهت تكمیل مركز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی مركز محبت میبد، مبلغ 10 میلیارد ریال حداكثر تا 15 روز آینده تخصیص داده می دهد علاوه بر این مبلغ سه میلیارد ریال كمك معیشتی به معلولان تفت و میبد تخصیص داده شود.

نیكزاد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی اعتبار یك میلیارد و سیصد هزار ریالی را جهت كمك به فعالیت های قرآنی، فرهنگی، تبلیغی، امور بانوان و هیئت مذهبی تخصیص می دهد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۰۱ - ۲۸/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴