دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون وزیر: توجه به آموزش و پرورش استثنایی، پیشران تعلیم و تربیت است
 
مشهد - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان بانیازهای ویژه، كار بسیار سختی است و نظام های تعلیم و تربیت مترقی دنیا توجه ویژه ای به این حوزه داشته و آن را پیشران تعلیم و تربیت می دانند.
معاون وزیر: توجه به آموزش و پرورش استثنایی، پیشران تعلیم و تربیت است مشهد - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان بانیازهای ویژه، كار بسیار سختی است و نظام های تعلیم و تربیت مترقی دنیا توجه ویژه ای به این حوزه داشته و آن را پیشران تعلیم و تربیت می دانند.

سیدجواد حسینی، پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان كاشمر، اظهار داشت: نظام های تعلیم و تربیت دنیا حساسیت ویژه ای بر روی دانش آموزان بانیازهای ویژه دارند و از نظر آنان آموزش و پرورشی موفق تر است كه در تعلیم و تربیت این قشر از دانش آموزان موفق عمل كند.
وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای عدالت ترجیحی ایجاد شده است و مخاطبان و فراگیران این سازمان كسانی هستند كه زحمت، وقت، تخصص و هزینه مضاعفی را طلب می كنند.
وی با بیان اینكه این سازمان همه مأموریت های وزارت آموزش و پرورش را در خود دارد، گفت: ساختار سازمانی متناسب با مأموریت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سطح ملی و استانی دیده شده است اما با وجود خدمات فراسازمانی، ساختار آموزش و پرورش استثنایی در سطح مناطق حلقه مفقوده است و این ساختار در سطح مناطق 760 گانه آموزش و پرورش وجود ندارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برخی از خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیازمند هماهنگی بین معاونت ها در سطح ادارات كل است كه بعضاً این هماهنگی و هم افزایی وجود ندارد.

حسینی، اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی را از برنامه های جدی این سازمان برشمرد و گفت: شوراهای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان ها و مناطق می توانند به اجتماعی شدن مدارس استثنایی و معرفی توانمندی دانش آموزان استثنایی به جامعه كمك شایانی بكنند.
وی افزود: مناسب سازی الگویی یك مدرسه، مناسب سازی كتابخانه ها، سالن های ورزشی، آزمایشگاه ها برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله مواردی است كه در حیطه كار شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان ها و مناطق است.
حسینی یكی از آرمان های نظام تعلیم و تربیت را مدارس تركیبی با آموزش های فردی شده دانست و گفت: توسعه كمی و كیفی طرح تلفیقی فراگیر و اجرای دقیق شیوه نامه تلفیقی فراگیر باید در دستور كار شورای هماهنگی مناطق و شهرستان ها قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مبادله نتایج حاصل از غربالگری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می تواند در دستور كار این شورا قرار گیرد و اطلاع رسانی و اقناع والدین كودكان پیش دبستانی و مدیران این مراكز برای ثبت نام این نوآموزان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نیز باید در دستور كار این شورا باشد.

حسینی با ذكر اینكه امسال در قالب نهضت توان بخشی 50 میلیارد ریال به استان خراسان رضوی اختصاص خواهد یافت، گفت: پنج میلیارد ریال از این اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان استثنایی كاشمر اختصاص می یابد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: كاشمر از معدود شهرستان هایی است كه مركز پیش دبستانی تخصصی نوآموزان استثنایی را دارد كه البته نیازمند برخی تجهیزات و مناسب سازی ها است و علاوه بر اختصاص اعتبار از سوی سازمان به این مركز، بخشی از اعتبار و تجهیزات مورد نیاز نیز از طریق تصویب در شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان كاشمر تامین خواهد شد.
وی اظهار داشت: مركز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توانبخشی در حال ساخت شهرستان نیاز به اعتبار و تجهیزات دارد كه از طریق هماهنگی با نوسازی مدارس اعتبارات لازم تامین خواهد شد و تجهیزات مورد نیاز این مركز از سوی آموزش و پرورش استثنایی تامین می شود.
حسینی تصریح كرد: 100 میلیون تومان اعتبار نیز برای چهار مدرسه استثنایی و یك مركز مشكلات ویژه یادگیری این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینكه خیران، هزار و 400 میلیارد تومان به تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش آموزان كم برخوردار كمك كرده اند؛ گفت: امسال 500 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای طرح هدایت دیده شده است كه از طریق سازمان نوسازی بین استان ها توزیع می شود.
وی با اشاره به اینكه از محل این اعتبار 100 تبلت برای دانش آموزان كم برخوردار كاشمر خریداری می شود؛ گفت: رسیدگی به دانش آموزان دیرآموز از وظایف شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان كاشمر است.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر خود به كاشمر از 2 طرح در حال ساخت آموزش و پرورش استثنایی این شهرستان شامل مركز جامع تشخیصی، مشاوره ای، توانبخشی و آموزشی شهر كاشمر و مدرسه استثنایی 8 كلاسه امام علی (ع) این شهرستان كه با مشاركت خیران و سازمان نوسازی مدارس ساخته می شود، دیدن كرد.

كاشمر در فاصله 228 كیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب ها
- سید جواد حسینی
- طرح های عمرانی
- كاشمر
- سازمان آموزش و پرورش استثنایی
- اعتبارات
- وزارت آموزش و پرورش
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۰:۳۳ - ۲۷/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۰