دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

آمادگی هلال احمر فارس برای خدمات رسانی به معتادان متجاهر
 
هلال احمر فارس برای تأمین بخشی از هزینه های درمانی، دارویی، بهداشتی و خدمات توانبخشی مورد نیاز معتادان و خانواده های آن ها در قالب اعتبارات حمایتی آمادگی دارد.
آمادگی هلال احمر فارس برای خدمات رسانی به معتادان و خانواده آنانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مركز فارس،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس،در نشست هم اندیشی با كارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: تسكین آلام بشری یكی از اهداف چهارگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و این آمادگی به منظور كاهش آسیب های اجتماعی، بهبود كیفیت زندگی و پیشگیری از معضلات روانشناختی معتادان به ویژه معتادان متجاهر و خانواده های آسیب پذیر آنان است.
حسین درویشی افزود: كمك به توانمندسازی محلات آسیب پذیر و كمتر برخوردار از دیگر محور های آمادگی جمعیت هلال احمر در زمینه مسائل اجتماع محور به شمار می رود.
درویشی اظهار كرد: این برنامه با محوریت معاونت های داوطلبان، جوانان و درمان و توانبخشی در دستور كار قرار دارد و در حال برنامه ریزی است.

سلیمان كرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی مسئول و كمك به مددجویان این حوزه و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اعتیاد در استان اعلام آمادگی كرد.
در نشست هم اندیشی جمعیت هلال احمر فارس و كارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، راه های همكاری در زمینه كمك به امور درمانی معتادان و خانواده های آنان به عنوان یكی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه بررسی و بحث شد.
در این جلسه مقرر شد متن پیش نویس تفاهم نامه همكاری بین جمعیت هلال احمر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس را كارشناسان خبره جمعیت تهیه كنند و پس از تبادل نظر، نهایی و اجرایی شود.
   تاریخ: ۱۷:۱۸ - ۲۷/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۶