دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تزریق دُز بوستر واكسن كرونا در مراكز شبانه روزی نگهداری از سالمندان و معلولان
 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور درخصوص تزریق دز بوستر واكسن در مراكز شبانه روزی سالمندان و معلولان توضیحاتی ارائه كرد.
تزریق دُز بوستر واكسن كرونا در مراكز شبانه روزی نگهداری از سالمندان و معلولان محمد نفریه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه حدود سه هفته از تزریق دز بوستر یا تقویتی در مراكز نگهداری شبانه روزی سازمان بهزیستی می گذرد، اظهار كرد: اما باتوجه به اینكه تزریق واكسن آنفولانزا برای معلولان و سالمندان در مراكز توانبخشی از یك ماه گذشته نیز شروع شده است، بین تزریق دز بوستر با تزریق واكسن آنفولانزا تداخل وجود داشت.

وی با بیان اینكه بهتر است میان تزریق واكسن آنفولانزا و تزریق دز بوستر حدود دو هفته فاصله وجود داشته باشد، گفت: تزریق دز بوستر با اولویت در مراكز سالمندان در اغلب استان ها شروع و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: واكسن آنفولانزا نیز در همه مراكز تزریق شده است.

نفریه درخصوص اولویت تزریق دز بوستر این را هم گفت كه بعد از تزریق دز بوستر در مراكز شبانه روزی نگهداری از سالمندان، اولویت با بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی و سپس معلولان حركتی است. همزمان كه دز بوستر به مدجویان در مراكز تزریق می شود به پرسنل مراكز نیز تزریق می شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۰۷ - ۲۷/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴