دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

متولی احداث گرمخانه كیست؟ بهزیستی یا شهرداری؟
 
سیروس ملاویسی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: چهار كمپ ویژه نگهداری معتادان در قروه وجود دارد كه در هر دوره بیش از 40 نفر معتاد در این اماكن اسكان می یابد.

وی در ادامه افزود: افراد بهبودیافته از اعتیاد كه 18 ماه پاكی از هر نوع ماده مخدر در پرونده آنها به ثبت رسید باشد، می توانند از تسهیلات چهار درصد كارمزد كارآفرینی استفاده كنند كه رقم آن از 50 میلیون تومان به بالا متغیر است.

وی با اشاره به ایجاد گرمخانه در قروه اظهار كرد: مجوز احداث گرمخانه به شهرهایی كه جمعیت آنها بیش از 200 هزار نفر است ارائه می شود و قروه با جمعیت شهری و روستایی 140 هزار نفر از چنین شرایطی برخوردار نیست.

به گفته ملاویسی، متولی ایجاد گرمخانه شهرداری است و بهزیستی می تواند افراد متجاهر، معتاد و كارتن خواب را به مسئولان این نوع سرپناه ها معرفی كند.

ساختمان قدیم تاكسیرانی گرمخانه شود

شهردار قروه نیز در مورد ایجاد گرمخانه ویژه افراد بی سرپناه و معتاد در این شهرستان گفت: ساختمان قدیم تاكسیرانی قروه كه در مركز شهر واقع شده است، امكانات مناسب برای احداث گرمخانه را دارد و در صورت موافقت سایر دستگاه های اجرایی مكان به گرمخانه تبدیل خواهد شد.

خسرو عزتی در ادامه تصریح كرد: احداث گرمخانه در شب های سرد سال مكانی برای پناه دادن به معتادان رها شده در كوچه و خیابان های قروه است، كه فقط شب ها پذیرای آنها است.

وی در ادامه افزود: شهرداری قروه آماده همكاری با سایر دستگاه های اجرایی برای ایجاد گرمخانه و پناه دادن به معتادان،كارتن خواب ها و...است همچنین این افراد علاوه بر سرپناه، اسكان موقت، استحمام و نظافت به غذای گرم، پوشاك، پزشك، روانشناس و . ..نیز احتیاج دارند.

پیگیری های خبرنگار فارس در قروه نشان می دهد ده ها معتاد متجاهر در حاشیه بزرگراه قروه در آلاچیق های بین راهی بدون رعایت بهداشت فردی، غذا، خوراك و...زندگی می كنند و این شرایط موجب ایجاد چهره ناخوشایند از این منطقه برای مسافران شده است.

انتهای پیام 2330/86
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۱:۰۱ - ۲۹/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹