دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اعتماد به جوانان به مدیریت خلاق جامعه كمك می كند
 
یزد- ایرنا- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: اعتماد به جوانان نه تنها به توسعه و پیشرفت مدیریت خلاق ، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه كمك می كند، بلكه می تواند اتفاق های بسیار خوبی را هم رقم بزند.
اعتماد به جوانان به مدیریت خلاق جامعه كمك می كند یزد- ایرنا- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: اعتماد به جوانان نه تنها به توسعه و پیشرفت مدیریت خلاق ، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه كمك می كند، بلكه می تواند اتفاق های بسیار خوبی را هم رقم بزند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجتبی صداقت شنبه شب در مراسم تجلیل از هشت مسئول برتر سازمان های مردم نهاد جوانان استان یزد افزود: در گام دوم انقلاب باید به این قشر بیشتر اعتماد كرد و از شور و نشاط آنها كاملا استفاده شود.
وی ادامه داد: مجموعه یادشده در اجرای طرح ها و برنامه های شهرداری یزد آماده همكاری با تشكل های مردم نهاد(سمن ها) است و در واقع این كار به نوعی مشاركت مردم در امور است كه هرگونه ایده و فكری كه در مورد فعالیت های این سازمان از طرف جوانان ارایه شود، همكاری می شود.

اعتماد به جوانان به مدیریت خلاق جامعه كمك می كند

معاون فرهنگی شهرداری یزد اظهار كرد: جوانان می توانند منشا كارهای بسیار خیر در امور باشند به شرط آنكه به آنها اعتماد كرد، امیدواریم این روند با سرعت گسترش یابد و شاهد استفاده بیشتر از توانمندی جوانان و تشكل های مردمی در فعالیت ها باشیم.

همچنین رییس مجمع جوانان استان یزد گفت: برگزاری چنین نشستی بعد از حدود 2 سال توقف به دلیل اعمال محدودیت های ناشی از شیوع ویروس كرونا باعث ایجاد انگیزه مضاعف می شود تا فعالیت ها آغاز شود.

سید سجاد ابطحی اظهاركرد: یكی از اهداف برگزاری این نشست آشنایی تشكل های مردم نهاد جدید با سمن های قدیمی است كه به ثبت رسید و فرصتی برای بیان مشكل و همچنین تبادل تجربه است.

همچنین اعظم السادات امامی، معاون جوانان اداره كل ورزش و جوانان یزد گفت: بر اساس آخرین آمار 80 تشكل مردم نهاد در استان ثبت است، با توجه به اینكه به دلیل شیوع كرونا نتوانستیم گردهمایی برگزار كنیم ،نشست هایی در گروه های 10 نفری با آنها برگزار شد و برنامه و گزارش كار از آنها درخواست شد، امیدواریم شاهد فعالیت مجدد همه این تشكل باشیم.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: امروز تشكل های مردمی نباید به چیزی جز افزایش سرمایه اجتماعی فكر كنند و سه شاخص مهم « امید، اعتماد و مشاركت » در سرمایه اجتماعی تاثیر دارد .

محمد رضا حدادزاده افزود: در هر سه شاخص دچار افت هستیم و مشكل هایی چون مهاجرت نخبگان ، آسیب های اجتماعی و تمایل نداشتن جوانان به ازدواج حكایت در ناامیدی آنها دارد.

اعتماد به جوانان به مدیریت خلاق جامعه كمك می كند

وی ادامه داد: ناامیدی و بی اعتمادی در جوانان وجود دارد و همه باید همت خود را برای رفع این مشكل به كار گیرند و به آینده امیدوار باشند و هر كسی دل در گرو كشور و انقلاب دارد باید مراقبت كند تا بی اعتمادی و ناامیدی در همه اقشار خصوصا جوانان كاهش یابد.

به گفته دادستان عمومی وانقلاب یزد باید در دوران پساكرونا برای جوانان و بانوان برنامه ریزی شود و نقش سمن ها در این زمینه بسیار اثرگذار است .

همچنین رییس شورای اسلامی شهر یزد اظهار كرد: این شهر را با تاریخ و تمدن كهن آن می شناسند و یزد شهری است كه پایه گذار آن خیران بودند و زنانی همچون « ستی فاطمه خاتون» در خلق این شهر مشاركت داشتند .

غلامحسین دشتی افزود: باید در تراز شهر یزد و به ویژه در حوزه فكری آینده نگر باشیم و الگویی داشته باشیم تا نیاز اقشار مختلف برآورده شود و بسیاری از ناهنجاری هایی كه در شهر وجود دارد به دلیل نبود همین الگو و برنامه است.

وی اظهار كرد: اعضای شورای شهر آمادگی دارد از مجموعه تشكل ها و توانمندی آنها استفاده كنند و همه سمن ها همچون بسیج ویژگی حضور و مشاركت خود را دارد و با مسئولیت شناسی كه همراه با دردمندی است، در راه خدمت به مردم فعالیت می كنند.

اعتماد به جوانان به مدیریت خلاق جامعه كمك می كند

همچنین زهیر حاجی حسینی، مشاور جوان استاندار یزد گفت: در دولت مردمی سیزدهم توجه بسیار زیادی به جوانان و همچنین سمن ها می شود و در گام دوم انقلاب فرصت ظهور و حركت های مردمی فراهم شد و در تشكل ها عمدتا نیروهای جوان فعالیت دارند امیدواریم بیش از پیش از توانمندی آنها در همه فعالیت ها استفاده شود و این فضا برای فعالیت جوانان مهیا شود.

در این نشست سه نفر از نمایندگان تشكل های مردم نهاد جوانان یزد درخواست ها و پیشنهادهای خود را طرح كردند و از هشت مدیر برتر تشكل های مردم نهاد جوانان استان با اهدای لوح تجلیل شد.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- یزد
- سازمان های مردم نهاد
- مهاجرت
- نخبگان
- شهرداری یزد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۰ - ۳۰/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۹