دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

262 كودك كیشوند در غربالگری تنبلی چشم مشاركت كردند
 
كیش - ایرنا - رییس اداره بهزیستی كیش گفت: از ابتدای امسال تا كنون 262 كودك در این جزیره زیر پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم رفته اند.
262 كودك كیشوند در غربالگری تنبلی چشم مشاركت كردند كیش - ایرنا - رییس اداره بهزیستی كیش گفت: از ابتدای امسال تا كنون 262 كودك در این جزیره زیر پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم رفته اند.

شقایق كهورزاده روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در كودكان 3تا 6 سالگی است اظهار داشت: در صورت از دست دادن زمان طلایی تشخیص و درمان صدمات جبران ناپذیری برای كودك و خانواده ایجاد می شود.

وی افزود : تنبلی چشم یك اختلال است كه اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان و اگر تشخیص به موقعه انجام نشود منجر به كم بینایی و حتی نابینایی كودك می شود.

رییس اداره بهزیستی كیش یادآور شد: هم اكنون برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در اداره بهزیستی كیش در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 14 انجام می شود و موسسه پیام باران ثمین كیش با شماره تماس 44432101 و موسسه سلدای زندگی كیش با شماره تماس 09122504536 تحت نظارت این اداره فعالیت دارند.

كهورزاده گفت: با استفاده از این طرح كودكان سه تا 6 سال به مراكز معاینه چشم رفته و آن دسته از كودكانی كه مشكل بینایی خاصی داشته به چشم پزشك ارجاع داده و مشكل بینایی آن ها مشخص می شود.

وی اظهار داشت: این طرح به منظور جلوگیری از شیوع ویروی كرونا با رعایت پروتكل های بهداشتی و بدون هیچ گونه تماس فیزیكی با با دستگاه های پلاز اپتیكس و E چارت انجام می می شود.

رییس اداره بهزیستی كیش اظهار داشت: تمام كودكان گروه هدف می بایست غربالگری بینایی شوند تا در صورت مشكلات بینایی با ارجاع و مداخلات به موقعه از مشكلات پیشگیری كرد.

تنبلی چشم یا "آمبلیوپی" نوعی اختلال بینایی است كه دید را كاهش می دهد و پیشرفت آن منجر به كم بینایی و حتی نابینایی می شود و اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا كاهش بینایی دائم، كاهش قدرت تمركز و تفكیك و افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در كودكان از عوارض ناشی از آن محسوب می شود.

برچسب ها
- كیش
- هرمزگان
- طرح غربالگری تنبلی چشم
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۳ - ۳۰/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۲