دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

بررسی راهكار های ایجاد شادی در زندگی
 
كارشناس روانشناسی به تشریح چگونگی شاد زندگی كردن و ایجاد شادی های واقعی در زندگی پرداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زینب آقاجری كارشناس روانشناسی در خصوص ایجاد شادی در زندگی گفت: وقتی صحبت از شاد بودن می شود گزینه های بسیاری برای ایجاد آن به ذهن می رسد، اما نكته ای كه از اهمیت بالایی برخوردار بوده راه های دستیابی به شادی است.

او با بیان اینكه برای شاید بودن باید به سراغ راهكار هایی برویم كه اثبات شده است و به طور صحیح ما را به به هدف شاد زیستن نزدیك كند، افزود: ورزش كردن یكی از این راهكار ها است، تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلكه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شود كه می تواند منجر به تغییر خلق و خوی شده و شما را شادتر و سرحال تر كند.

آقاجری بیان داشت: تفكر مثبت، خلاقیت و بهره وری را تا 30درصد افزایش می دهد و عامل مهم طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار است و برای داشتن شادی بای افكار منفی خود را حذف كنیم كه در این میان نوشتن افكار منفی بر روی یك كاغذ و سپس از بین بردن آن ها روشی موثر برای خلاص شدن از افكار منفی است.

این كارشناس روانشانسی تصریح كرد: سپاس گزاری كنیم، افراد خوشبخت كه زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می كنند، سعی كنید كه هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا و آن ها را یادداشت كنید.

او گفت: به این نكته باید توجه شود وقتی خواب كافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افكار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند كه نداشتن خواب كافی باعث اختلال در بخشی از مغز كه افكار مثبت را پردازش می كند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افكار منفی می شود همچنین محققان دریافتند زمانی كه افراد به دیگران كمك می كنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی كه برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند.

آقاجری ادامه داد: گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما كمك می كند كه مثبت تر فكر كنید و زندگی شادتری داشته باشید، هنگامی كه ما از دست كسی عصبانی باشیم همواره با خشم و كینه رفتار می كنیم و این باعث می شود كه نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی كنیم.

او در پایان گفت: برای داشتن زندگی شاد و شاد زندگی كردن همه باید به این موضوع توجه كنیم كه مقایسه خود با دیگران را متوقف كنیم چرا كه تازمانی دست از مقایسه خود با دیگران برنداریم نمی توانیم شاد زندگی كنیم.
   تاریخ: ۰۹:۰۳ - ۳۰/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۱