دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

خدمات محك به همه كودكان مبتلا به سرطان در كشور تعلق دارد
 
تهران - ایرنا - مدیر واحد خدمات حمایتی موسسه خیریه محك گفت: همه كودكان مبتلا به سرطان در سراسر ایران كه در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنكولوژی اطفال درمان می شوند، تحت حمایت محك قرار دارند.
خدمات محك به همه كودكان مبتلا به سرطان در كشور تعلق دارد تهران - ایرنا - مدیر واحد خدمات حمایتی موسسه خیریه محك گفت: همه كودكان مبتلا به سرطان در سراسر ایران كه در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنكولوژی اطفال درمان می شوند، تحت حمایت محك قرار دارند.

به گزارش ایرنا از مؤسسه خیریه محك، بهناز آسنگری افزود: همه كودكان مبتلا به سرطان در سراسر ایران كه در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی دارای بخش خون و آنكولوژی اطفال درمان می شوند، تحت حمایت محك قرار دارند و هزینه های مربوط به خدمات درمانی وحمایتی آنها، توسط كارشناسان مددكاری در این مؤسسه پیگیری و مطابق درصد حمایتی پرداخت می شود.

وی افزود: این موضوع ریشه در دغدغه دیرباز محك برای یكپارچه سازی خدمات و توزیع عادلانه آن به همه كودكان مبتلا به سرطان در سراسر كشور دارد و در برنامه راهبردی محك نیز قرار گرفته كه همچنان برای توسعه آن تلاش می شود.

مدیر واحد خدمات حمایتی موسسه محك همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص خدمات ارائه شده توسط این واحد گفت: بخش مددكاری در زیرمجموعه واحد خدمات حمایتی، پیگیری امور درمانی و رفاهی كودكان مبتلا به سرطان در تمام كشور را بر عهده دارد.

آسنگری افزود: تشكیل پرونده، پرداخت هزینه های دارو و درمان، پرداخت هزینه های غیر درمانی، مشاوره های تخصصی مددكاری اجتماعی جهت تسهیل سازگاری كودك و خانواده با شرایط جدید از زمان تشخیص و طی روند درمان، ایجاد شناخت نسبت به بیماری و فرآیند درمان، افزایش امید، توانبخشی، بهبود و ارتقا توانایی كاركردهای خانواده، آگاه سازی كودك و خانواده در راستای كنترل بحران، پیگیری اموری مانند تحصیل، رفت و آمد به مراكز درمانی در صورت نیاز، بیمه درمانی، هزینه انواع پروتز، كمك هزینه تغذیه و پیگیری امور سكونت در صورت نیاز به حضور در تهران برای درمان، توانمندسازی كودكان جهت افزایش كیفیت زندگی، مهارت آموزی و بازگشت به زندگی عادی در جامعه، تسهیل گری در ارتباط بین بیمار و كادر درمان و... به كودك و خانواده او كمك می كند تا با دغدغه كمتری روزهای سخت درمان را پشت سر بگذارند.

مدیر واحد خدمات حمایتی موسسه محك ادامه داد: در بخش روانشناسی نیز ارائه خدمات روانشناسی، روانسنجی، مشاوره، ارجاع به روانپزشك و خدمات سوگ درمانی بخش مهم دیگری از خدمات است. این خدمات به صورت حضوری، غیرحضوری و آنلاین به كودكان مبتلا به سرطان و خانواده های آنها ارائه می شود.

وی همچنین درمورد بازپرداخت هزینه های جانبی درمان سرطان توسط محك افزود: برخی هزینه ها مانند هزینه رفت و آمد به مراكز درمانی، هزینه های تحصیلی، اهدای مواد غذایی، كلاه گیس، پوشاك زمستانی و ... ارتباط مستقیم با درمان بیماری سرطان ندارد اما می تواند چالش هایی برای خانواده ایجاد كند. بنابراین با توجه به اساسنامه محك، هزینه های مرتبط با آن نیز توسط این مؤسسه به خانواده ها پرداخت می شود.

آسنگری گفت: محك طی 30 سال گذشته بیش از 39 هزار كودك مبتلا به سرطان از جای جای نقاط كشور را، تحت حمایت قرار داده است و تلاش كرده چتری به وسعت همه ایران برای كودكان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان باشد. این روزها بیش از 20 هزار نفر از فرزندان محك در كشور، در مرحله درمان قرار دارند. محك خود را موظف می داند تا با حمایت همه جانبه آنها پیمودن مسیر سخت مبارزه با سرطان را برایشان آسان تر كند. امیدواریم با تلاش تمامی اعضای این خانواده به زودی شاهد بهبودی روزافزون كودكان مبتلا به سرطان كشورمان باشیم.

برچسب ها
- انجمن حمایت از كودكان سرطانی ( محك)
- سلامتی
- سرطان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۴۳ - ۳۰/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷