دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

كمك مراكز نیكوكاری به محرومان خوزستان
 
90 میلیارد تومان كمك و خدمات توسط مراكز نیكوكاری به محرومان استان خوزستان جمع آوری شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خوزستان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان این كه ایجاد مراكز نیكوكاری باعث هم افزایی در خدمت رسانی به نیازمندان می شود، اظهار كرد: تاكنون 250 مركز نیكوكاری در استان خوزستان دایر شده است كه برخی از این مراكز به صورت تخصصی فعالیت دارند.كمك مراكز نیكوكاری به محرومان خوزستان

جمال شیبه افزود: از جمله این مراكز نیكوكاری تخصصی، یك مركز در حوزه اشتغال، یك مركز در حوزه مسكن و یك مركز در حوزه حقوقی با همكاری حوزه مشاركت های مردمی این نهاد در استان خوزستان ایجاد شده است.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان كرد: تشكیل مراكز تخصصی برای نظام مند كردن ارائه خدمات اشتغال و كارآفرینی و كمك به رفع موانع، مشكلات و تنگنا های فضای كسب و كار مددجویان به واسطه امكانات و توانمندی های كارآفرینان نیكوكار بوده است.

وی افزود: هدف از تاسیس و گسترش این مراكز، واگذاری كار مردم به مردم است؛ این مركز با امكان معرفی نیازمند از سوی مركز نیكوكاری به كمیته امداد برای بهره مندی از مزایای ویژه فعالیت می كند.

شیبه با بیان اینكه در حال حاضر 250 مركز نیكوكاری در سطح استان خوزستان فعال هستند، گفت: میزان درآمد این مراكز در نیمه نخست امسال 90 میلیارد تومان بوده كه به نسبت سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

وی افزود: این مركز با امكان معرفی نیازمند و مددجو از سوی مركز نیكوكاری به كمیته امداد برای در نوبت تحت حمایت قرار گرفتن و بهره مندی از مزایای ویژه اعم از كمك های درمانی، تامین مسكن و اجاره بها، كمك هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، هزینه تحصیلی و سبد كالا افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید:لزوم ترویج فرهنگ پرداخت زكات در رامشیر

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینكه مراكز نیكوكاری با عناوین محله ای و تخصصی در زمینه های فرهنگی، اشتغال و كارآفرینی و زكات و بر اساس نوع نیاز های مددجویان در حال فعالیت هستند، گفت: در نظر داریم به زودی مركز نیكوكاری متنوع و متفاوتی ویژه خانوار های نیازمند راه اندازی كنیم. تلاش داریم در تمامی محله ها به خصوص مناطق محروم، مراكز نیكوكاری تخصصی متناسب نیاز هر منطقه با مشاركت مردم را راه اندازی كنیم تا ضمن رفع مشكلات نیازمندان، به رونق اقتصادی این مناطق نیز كمك شود.
   تاریخ: ۱۰:۰۵ - ۰۱/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷