دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

30 مركز ترك اعتیاد در كرمانشاه ارائه خدمات می دهند
 
كرمانشاه- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: 30 مركز ترك اعتیاد در استان كرمانشاه ارائه خدمات می دهند.
 30 مركز ترك اعتیاد در كرمانشاه ارائه خدمات می دهند كرمانشاه- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: 30 مركز ترك اعتیاد در استان كرمانشاه ارائه خدمات می دهند.

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: 2 نوع مركز ترك اعتیاد با عنوان های ماده 15 و ماده 16 در استان كرمانشاه فعالیت می كنند كه كمپ ترك اعتیاد ماده 15 بدون هیچ مشكلی معتادان را پذیرش و كمپ ترك اعتیاد ماده 16 تنها با حكم قضائی این افراد را پذیرش می كنند.

وی افزود: 29 مركز ترك اعتیاد ماده 15 و یك مركز ترك اعتیاد ماده 16 در استان كرمانشاه فعال بوده و ظرفیت هر مركز ترك اعتیاد ماده 15، 30 الی 60 نفر و ظرفیت مركز ترك اعتیاد ماده 16، 300 نفر است.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه تصریح كرد: مدت زمان اقامت معتادان در مراكز ماده 15 یك ماه بوده و امكان تمدید تا سه ماه نیز وجود دارد و در مركز ماده 16 مدت اقامت یك الی سه ماه بوده و تا 6 ماه می توان این مدت را تمدید كرد.

محمدی گفت: مشاوره ، برگزاری جلسات برای بیمار و خانواده و ویزیت از طرف پزشكان از جمله خدمات مركز ماده 15 بوده و در مركز ماده 16 خدمات پزشكی، روانشناختی، توانمند سازی و مددكاری صورت می گیرد و در هر 2 مركز با كمبود اعتبار مواجه هستیم.

وی بیان كرد: در هر 2 مركز با كمبود بودجه و اعتبار مواجه هستیم و از استانداری، قوه قضائیه و دادستانی درخواست كمك و اعتبار داشته ایم.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه خاطرنشان كرد: معتادان متجاهر توسط حكم قضائی، مأمورین نیروی انتظامی و مأمورین اجراییات شهرداری جمع آوری شده و به مركز ماده 16 فرستاده می شوند.

محمدی اضافه كرد: مردم می توانند در صورت مشاهده این افراد با نیرو انتظامی تماس گرفته و مأمورین نیرو انتظامی با حكم قضائی افراد را به مراكز مشخص منتقل می كنند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۳۹ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸