دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پنج مركز بهبود اقامتی ترك اعتیاد (كمپ) در اردبیل فعال است
 
اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل از فعالیت پنج مركز اقامتی، درمانی و بازتوانی اعتیاد (كمپ ترك اعتیاد) در این شهرستان خبر داد.
پنج مركز بهبود اقامتی ترك اعتیاد (كمپ) در اردبیل فعال است اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل از فعالیت پنج مركز اقامتی، درمانی و بازتوانی اعتیاد (كمپ ترك اعتیاد) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، مسعود امامی یگانه روز سه شنبه در بازدید از مركز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد بانوان شهرستان اردبیل گفت: از این تعداد سه مركز كمپ ترك اعتیاد، یك مركز جامع درمان و بازتوانی معتادان مردان و یك مركز جامع درمان و بازتوانی معتادان زنان است.

وی با بیان اینكه از خیرین و فعالان حوزه ترك اعتیاد حمایت و پشتیبانی می شود، افزود: ظرفیت این مراكز در مجموع 470 تخت می باشد كه به همت بخش خصوصی و با حمایت و مشاركت دستگاه های مرتبط از جمله اداره كل بهزیستی راه اندازی شده است.

او اظهار كرد: درمان معتادان در گذشته بدون توجه به نوع مصرف فرد و علت اعتیاد با بهره گیری از یك شیوه درمانی انجام می شد كه درصد موفقیت آن كم بود این در حالی است كه با ایجاد این مراكز و درمان تخصصی تر فرد معتاد با توجه به ماده مصرفی آنها و همكاری خانواده، پزشك، روانشناس، مددكار و مدیر مركز درصد موفقیت بهبودی معتادان افزایش یافته است.

فرماندار اردبیل از تشكیل كمیته حرفه آموزی و بازتوانی معتادان در اردبیل خبر داد و بیان كرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با بهزیستی قرار است در اردبیل به عنوان شهرستان پایلوت به معتادان بعد از ترك اعتیاد كلاس های آموزشی لازم برای مهارت آموزی برگزار و زمینه اشتغال آنها بعد از حرفه آموزی مهیا شود.

امامی یگانه اضافه كرد: مواد مخدر و اعتیاد یكی از بزرگترین ناهنجاری های اجتماعی است كه تبعات متعددی از جمله سرقت، طلاق و بزه كاری در جامعه را به دنبال دارد.

وی با بیان اینكه اعتیاد آسیبی چند علتی و پیچیده است، ادامه داد: همه آحاد مردم و دستگاه ها باید در پیشگیری و مبارزه با این بلای ویرانگر و خانمانسوز احساس مسئولیت كنند تا شاهد ریشه كن شدن این پدیده شوم از جامعه باشیم.

برچسب ها
- مسعود امامی یگانه
- مراكز ترك اعتیاد
- اردبیل
- اعتیاد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۳۱ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲