دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اصل نظارت نباید در بازگشایی مدارس نادیده گرفته شود
 
یك كارشناس سلامت روان در خراسان جنوبی گفت: بازگشایی به دور از نظارت ها در مدارس تنها افزایش موارد شیوع كرونا را دربرخواهد داشت.
اصل نظارت نباید در بازگشایی مدارس نادیده گرفته شود مهشید چوبداری در گفت وگو با ایسنا در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار كرد: یك نكته بسیار مهم این است كه اگر قرار باشد مدارس ما طبق روال سال گذشته به صورت تركیبی آموزش آنلاین و حضوری فعالیت كنند، باید به هر حال مدیریت باید به نحوی باشد كه فرزندان ما آسیب نبینند.

وی افزود: توصیه اكید داریم كه اگر قرار است مدارس آموزش حضوری داشته باشند، پس از واكسیناسیون، فاصله 1.5 متر تا 2 متر اجبارا باید رعایت شود و ماسك حتما باید داشته باشند.

این كارشناس سلامت روان بیان كرد: در مورد كودكانی كه كوچكتر هستند توصیه می كنیم به اولیا مدرسه و معلمان كه حتما برای آنان پروتكل ها را تشریح كنند؛ به این صورت كه تاكید كنند كودكان قبل از صرف تغذیه دستانشان را بشویند و ضدعفونی كنند؛ میزی كه قرار اسن تغذیه شان را مصرف كنند را حتما ضدعفونی كنند.

چوبداری ادامه داد: همچنین آموزش داده شود ارتباط نزدیك و در آغوش گرفتن دوستانشان برای آنان ضرر دارد چراكه این در آغوش كشیدن ها در سنین كوچكتر بیشتر مشهود است، بنابراین توصیه می كنیم حتما در مدارس ناظر بهداشتی وجود داشته باشد.

وی بیان كرد: یك نفر از دانش آموزان كلاس لازم است با نظارت اولیای مدرسه مسئولیت را قبول كند و به دوستان خود تذكر دهد؛ فراموش نكنیم هنوز بیماری كرونا در جامعه نفس می كشد پس باید صفر تا 100 پروتكل های بهداشتی رعایت شود و بازشگایی مدارس به معنای پایان این رعایت ها نیست.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۵۷ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۶