دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیران گروه های آموزشی در مورد نحوه برگزاری امتحانات آخر ترم دانشجویان، تبادل نظر كردند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مدیران گروه های آموزشی در مورد نحوه برگزاری امتحانات آخر ترم دانشجویان، تبادل نظر كردند

شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، معاونان آموزشی، دانشجویی، توسعه مدیریت و درمان، و مدیران زیرمجموعه معاونت آموزشی، در مورد نحوه برگزاری امتحانات آخر ترم دانشجویان بلحاظ مجازی و یا حضوری، تبادل نظر كردند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی در این نشست كه بصورت حضوری و مجازی برگزار شد، برگزاری تور آشنایی دانشجویان جدید دانشگاه را از جمله اتفاقات خوب در دانشگاه ذكر كرد كه باعث نشاط و شادی در میان دانشجویان شد، ضمن آنكه گروه های آموزشی نیز پذیرای دانشجویان جدید بودند كه جای تشكر و قدردانی از مدیران گروه های آموزشی دارد كه به تقویت ارتباط دانشجویان با دانشگاه كمك كردند.

وی با اشاره به 26 شاخص لازم در بازگشایی مراكز آموزشی كه تجربه 176 كشور در این خصوص منتشر شده است، افزود: در كشور ما نیز برغم گسترش و سرعت واكسیناسیون و اجرای واكسیناسیون نوبت سوم برای كادر درمانی سراسر كشور، اما تا زمانی كه دستورالعمل مشخصی در این خصوص دریافت نكرده ایم، اولویت حضور دانشجویان دانشگاه را برای اجرای واحدهای عملی و كارورزی دانشجویان كارشناسی و ارشد، و برگزاری كلاس های حضوری برای دانشجویان دكتری و سپس، دانشجویان ارشد، قرار داده ایم، مگر اینكه مشكل خاصی داشته باشند.

دكتر خانكه درعین حال، تاكید كرد كه هیچ اجباری برای حضور دانشجویان در دوره های كارورزی در دانشگاه و مراكز درمانی تهران وجود ندارد و حضوری و یا مجازی بودن امور آموزشی دانشجویان با نظر، هماهنگی و برنامه ریزی مدیران گروه های آموزشی، امكانپذیر است.

رئیس دانشگاه، برگزاری جلسه دفاع پروپوزال را حضوری اعلام كرد و در خصوص حضور اساتید در محل كار، گفت: با توجه به دستورالعمل مربوطه، عدم حضور اعضای محترم هیات علمی در دانشگاه، توجیه پذیر نیست، و لازم است كه برای برگزاری كلاس های مجازی، در دانشگاه حضور داشته و از دانشگاه، این كلاس ها را برگزار كنند، مگر اینكه دارای فرزند زیر شش سال باشند و یا بیماری های صعب العلاج یا بیماری زمینه ای داشته باشند.

وی در پایان سخنانش، از معاونت دانشجویی دانشگاه خواست تا امكانات اقامت دانشجویان شهرستانی در تهران و در خوابگاه ها را كاملا مورد توجه قرار داده و آمادگی كامل داشته باشند تا درصورت نیاز و دریافت دستورالعمل مشخصی برای حضور كامل دانشجویان در دانشگاه، این آمادگی برای پذیرش دانشجویان بیشتر در خوابگاه ها فراهم شده باشد.

دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی، تصمیم برای برگزاری كلاس های حضوری را به مدیران گروه ها سپرد تا با صلاحدید خودشان و با توجه به شرایط هر گروه آموزشی، تعداد دانشجویان و نیازهای آموزشی آنان، نسبت به حضوری یا مجازی برگزار شدن كلاس ها تصمیم بگیرند.

وی افزود: براساس دستورالعمل دریافت شده، برگزاری امتحانات حتی الامكان بصورت حضوری خواهد بود، و باید تا جایی كه امكان دارد، پیش بینی محل مناسب برای برگزاری امتحانات با تعداد مشخصی از دانشجویان و رعایت كامل پروتكل های بهداشتی انجام بشود.

دكتر سهیلا شهشهانی پور مدیر امور آموزشی و تحصیلات تكمیلی ضمن اشاره به دستورالعمل برگزاری امتحانات بصورت حضوری، گفت: یكی از مهمترین مسایل در برگزاری امتحانات بصورت حضوری، تجمع دانشجویان در خوابگاه ها و بالا رفتن احتمال ابتلا و انتقال بیماری در میان دانشجویان است.

وی پیشنهادهای این مدیریت در خصوص برگزاری حضوری امتحانات و مسایل مربوط به مراقبان و همكاری كارشناسان گروه های آموزشی را به شور گذاشت و از مدیران گروه ها در خصوص این مسایل، نظرخواهی كرد.

براساس پیشنهاد دكتر شهشهانی پور، با توجه به فرصت یك ماهه برای برگزاری امتحانات، پیشنهاد كرد كه دو هفته اول به امتحانات ورودی های سال های قبل از 1400، و دو هفته بعد برای امتحانات ورودی های جدید اختصاص یابد تا تجمع در خوابگاه ها به حداقل رسیده و نظارت گروه ها بهتر و بیشتر انجام شود.

وی همچنین پیشنهاد داد كه دروس عمومی كه تعداد شركت كنندگان بیشتر و حضور همه دانشجویان در خوابگاه ها، امكان ابتلا و انتقال بیماری را افزایش می دهد، بصورت مجازی برگزار شود.

در ادامه، دكتر فلاحی، دكتر راهب، دكتر بخشی، دكتر موسوی، دكتر رفیعی، دكتر فروغان و دكتر فرخی، نسبت به این مسایل اظهار نظر كردند و با توجه به نظر اكثریت مدیران آموزشی، كلاس ها همانطور كه تاكنون بصورت تركیبی برگزار شده، ادامه خواهد داشت تا با ارزیابی وضعیت شیوع كرونا در آینده، برنامه ریزی برای ترم آینده بصورت جداگانه ای انجام گیرد.

همچنین، براساس دستورالعمل رسیده به دانشگاه، برگزاری امتحانات حتی الامكان بصورت حضوری خواهد بود و برگزاری امتحانات دانشجویان ورودی سال های قبل از 1400، در دو هفته اول برنامه ریزی می شود و امتحانات دانشجویان ورودی 1400 نیز در دو هفته دوم برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۱۱ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸