دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

كرونا و اثرات آن بر دستگاه شنوایی
 
بیماران مبتلا به درجات خفیف كم شنوایی معمولا" به طور خود بخود و بدون نیاز به درمان خاصی بهبود می یابند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز خوزستان ، عضو هیات علمی گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت : اكثر موارد كم شنوایی ناگهانی ویروسی بوده و بیشتر بیماران با استروئیدها درمان می شوند. كرونا و اثرات آن بر دستگاه شنوایی

دكتر مرضیه امیری افزود : بیماران مبتلا به درجات خفیف كم شنوایی معمولا" به طور خود بخود و بدون نیاز به درمان خاصی بهبود می یابند.

وی با اشاره به اثرگذاری كرونا بر بیماری كم شنوایی ادامه داد : با توجه به آسیب های ناشی از این ویروس بر سیستم های محیطی و مركزی، پیش بینی ابتلای دستگاه های مختلف حسی در بدن از جمله شنوایی، دور از ذهن نیست.

عضو هیات علمی گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز بیان كرد : به طور معمول، كم شنوایی ناشی از ویروس ها، از نوع حسی-عصبی و ناشی از آسیب به ساختارهای درون حلزون گوش داخلی است (بعضی ویروس ها می توانند بر ساقه مغز شنوایی هم اثر بگذارند)؛ هرچند كم شنوایی انتقالی یا كم شنوایی آمیخته نیز ممكن است به دنبال عفونت ناشی از ویروس های خاصی مشاهده شوند.

بیشتر بخوانید : سركه سیب؛ ارتش یك نفره در برابر امراض

دكتر امیری گفت : به نظر می رسد كه كم شنوایی ناشی از كووید-19 به طور ناگهانی و اغلب در افراد جوان بدون هیچگونه مشكلات شنوایی قبلی رخ می دهد؛ حداقل آسیب شنوایی، خفیف تا متوسط است و كم شنوایی شدید یا عمیق به ندرت رخ می دهد.
   تاریخ: ۱۸:۰۰ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷