دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تبیین برنامه استراتژیك بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اهداف آن
 
به مناسبت هفته بسیج مردمی؛

تبیین برنامه استراتژیك بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اهداف آن

عضو شورای اجرایی بسیج و مدیر بازرسی بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اعلام كرد كه برنامه استراتژیك بسیج جامعه پزشكی در قالب برنامه استراتژیك دانشگاه تهیه می شود.

مهدی نصیری به مناسبت هفته بسیج، در گفت وگو با خبرنگار مفدای دانشگاه، ضمن عرض تبریك فرارسیدن این مناسبت به همه همكاران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: امیدوارم سایه این شجره طیبه همچنان بر سر جامعه اسلامی ما باشد، و مانند این چهل و اندی سال كه از ابتدای انقلاب اسلامی می گذرد، همیشه شاهد نتایج اثربخش و پر بار فعالیت این نهاد مردمی باشیم.

وی با اشاره به رویكردهای نوین بسیج جامعه پزشكی دانشگاه، اظهار داشت: بسیج جامعه پزشكی دانشگاه با توجه به نگرش ریاست بسیج، و نگاه ویژه ای كه در حوزه تحقیق و پژوهش، كار عملیاتی و ساختاری دارد، تصمیم به تهیه و تدوین یك برنامه منسجم استراتژیك در قالب برنامه استراتژیك دانشگاه كه سایر معاونت ها و بخش های دانشگاه ارائه می دهند، گرفت تا در دفترچه برنامه استراتژیك دانشگاه نیز ثبت و ضبط شود.

نصیری درباره اهداف برنامه استراتژیك بسیج، تصریح كرد: این برنامه با هدف « كارآمدسازی بسیج، هم افزایی توانمندی های حوزه بسیج و ارتقای فعالیت های فرهنگی به لحاظ كمی و كیفی، عمق دادن به باورها و ارزش های دینی و هم چنین ترویج و نهادینه سازی ادبیات بسیج » شكل گرفته است.

وی، گسترش رویكرد علمی بسیج با ارائه طرح ها، دانش افزایی و استفاده از ابزارهای نو از طریق برنامه استراتژیك و نقشه راه بسیج را در پنج سال آینده امكانپذیر دانست، و گفت: وظیفه ما است كه با توجه به برنامه ریزی، كارگروهی و درست، به تحقق آن كمك كرده و ثمره آن را ببینیم.

وی افزود: موضوع اصلی بسیج، حفظ و ارتقای فرهنگ اسلامی جامعه و عمق بخشی به ارزش ها و باورهای اصیل انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است، همانطور كه به فرموده رهبر معظم انقلاب، گام دوم انقلاب در راستای ایجاد و تشكیل تمدن بزرگ اسلامی برداشته می شود و بسیج، نقش بسیار پررنگ و موثری در این امر ایفا می كند.

از این عضو شورای اجرایی بسیج جامعه پزشكی دانشگاه سئوال شد كه بر اساس برنامه استراتژیك بسیج دانشگاه و اهداف آن، چه بخش هایی از بسیج، نیاز به تقویت دارد؟ و وی پاسخ داد: قطعا هر مجموعه ای در راستای تحقق اهداف و برنامه های خود، باید تقویت شود و انسجام پیدا كند و بسیج جامعه پزشكی دانشگاه نیز از این قاعده مستثنی نیست، و در راستای تقویت بسیج، ایجاد هماهنگی با مدیریت سایر كانون ها و استفاده از ظرفیت های موجود و ظرفیت ساز جدید با پتانسیل های موجود ( جذب و پذیرش اعضای هیات علمی و متخصص، برگزاری دوره ها و كارگاه های آموزشی، سمینارهای علمی، همایش های ملی و منطقه ای) مرتبط با اهداف بسیج در نظر گرفته می شود.

نصیری افزود: با تدوین آئین نامه ها و دستور العمل ها در شورای بسیج دانشگاه، فعالیت ها و برنامه های آموزشی و تربیتی، ارتقاء خواهد یافت.

وی تصریح كرد: بسیج، وظیفه شناسایی و شناساندن واحدها و بخش های موفق دانشگاه و البته تجارب و توانمندی های آن ها را در جهت رشد و تعالی اهداف دانشگاه و در نگاه كلی، جامعه را به عهده دارد و یكی از رسالت های بسیج، بالا بردن تراز فعالیت های علمی بسیج با موضوعات خاص و محوریت فرهنگ بسیج و معرفی آن ها به گروه های آموزشی و یا سایر نهادهای دانشگاه با هدف آموزش، تحقیق و پژوهش، و هدایت پایان نامه ها است كه در چند سال آینده، برنامه عملیاتی و اجرایی بسیج خواهد بود.

مدیر بازرسی بسیج جامعه پزشكی دانشگاه همچنین گفت: مقرر شده، برنامه هایی كه در حوزه امداد و درمان بسیج تاكنون با عنوان طرح شهید رهنمون انجام شده و در حال حاضر به طرح شهید سلیمانی تغییر نام داده است، در قالب برنامه های منسجم تر با مدیریت دكتر طهماسبی (رئیس بسیج جامعه پزشكی دانشگاه) و همكاری دیگر اعضای شورای بسیج ارائه بشود.

بگفته نصیری، « توسعه برنامه های عملیاتی و امداد و درمان، بحث اردوهای جهادی، تدوین برنامه های ویژه در حوزه فعالیت های اجتماعی به خصوص عام المنفعه » مد نظر بسیج است و « به روز نگه داشتن اعضای بسیج و اثربخش بودن فعالیت های بسیج در كنار دیگر نهادها و ظرفیت های دانشگاه »، باعث هم افزایی خواهد شد.

وی همچنین افزود: بسیج برنامه دارد تا یك بازوی توانمند و یك كمك همیشگی در كنار سایر بخش های وظیفه مدار، برای حمایت و شاید به نوعی نظارت از برنامه ای باشد كه از توان و امید بیشتری برای تحقق اهداف برخوردار است.

نصیری در پایان این گفت وگو، ابراز امیدواری كرد كه برنامه بسیج با همكاری همه دانشگاهیان، نهایی و عملیاتی شود و بسیج بتواند از نقشه راه و برنامه عملیاتی چند سال آینده پیروی كند و براساس آن، بتوانیم بلحاظ تراز علمی، دانشگاهی همیشه سرافراز و توانمند داشته و از نگاه و رسالت اجتماعی نیز نگاهی به مردم جامعه و اقشار آسیب پذیر داشته باشد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۰:۱۶ - ۰۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰