دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تلاش مدیریت شهری قم در ایجاد محیطهای مناسب با نیازهای اقشار مختلف
 
قم- عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت متناسب سازی كالبد و مبلمان شهری با نیازهای تمام اقشار جامعه، نسبت به توجه به پیوست خانواده در پروژه های شهری قم تأكید كرد.
تلاش مدیریت شهری قم در ایجاد محیطهای مناسب با نیازهای اقشار مختلف قم- عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت متناسب سازی كالبد و مبلمان شهری با نیازهای تمام اقشار جامعه، نسبت به توجه به پیوست خانواده در پروژه های شهری قم تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نرجس نیازمند با اشاره به تشكیل كمیته زنان و خانواده در شورای اسلامی شهر قم، گفت: زن و خانواده از مهم ترین مباحث اجتماعی است و برای داشتن یك جامعه سالم باید به سراغ خانواده برویم و این نهاد را تبدیل به محیطی پویا، سالم و بانشاط كنیم.

وی تصریح كرد: خانواده سالم زمانی شكل می گیرد كه نگاه ویژه و با برنامه ای به دختران و زنان شود، به گونه ای كه هم آن ها را از آسیب های فرهنگ بیگانه مصون داشته و نیز فرصت و بستر لازم برای شكوفایی استعدادها و ساختن جامعه و تربیت نسل مفید و تأثیرگذاری را ایجاد كند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: طی دو سال گذشته و با همه گیری ویروس كرونا و محدودیت های حاصل از آن، تا حدودی از نشاط زنان و دختران قمی كاسته شده و مجموعه مدیریت شهری قم بر آن است تا محیط هایی سالم و متناسب با نیازهای این بخش از جامعه بیش از گذشته فراهم كند.

وی با بیان اینكه به دلیل عدم حضور یا تعداد اندك بانوان در ادوار شورای اسلامی شهر قم برخی پیوست های مورد نیاز با حوزه زنان و خانواده در اجرای پروژه های تفریحی، اقامتی و گردشگری به صورت شایسته ای دیده نشده است، ابراز كرد: به همین دلیل برخی از طرح های به بهره برداری رسیده، اما به دلیل برخی شرایط امكان بهره مندی حداكثری خانواده ها از آن میسر نشده است.

به گفته نیازمند، خانواده به عنوان یك نهاد سالم، دغدغه مند و آینده ساز بیشترین دلسوزی و نگرانی را از تأمین زیرساخت ها و در نظر گرفتن پیوست های لازم دارد و از این منظر لازم بوده تا در پروژه های شاخص و مهم شهری به خصوص در مباحث تفریحی، گردشگری، بوستان ها و فضای سبز و طرح های اقامتی” پیوست خانوادگی” به صورت جدی موردتوجه مدیران شهری باشد.

وی با تأكید بر اینكه زمانی شهری آرام و دلنشین خواهیم داشت كه كالبد و پیوست های به كار رفته در آن متناسب با نیاز همه اقشار به ویژه سه گروه حساس سالمندان، كودكان و مادران باشد، اذعان كرد: ساخت وساز معابر و پروژه های عمرانی شهر قم باید به سمتی برود كه شهری دوستدار كودك در كنار خانواده داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه كرد: این مسئله در مورد سالمندان و معلولان یا كم توانان از اهمیت بیشتری برخوردار است و متناسب سازی شهر برای استفاده تمام شهروندان حق بزرگی است كه مردم بر گردن مدیران و مسئولان دارند.

وی با بیان اینكه باید تلاش كنیم شهروندان بخشی از زمان خود را صرف سبد تفریح و نشاط خود كنند، گفت: در شهر قم هم اكنون چند بوستان ویژه بانوان وجود دارد، اما برای ایجاد رغبت و علاقه بیشتر جهت حضور دختران و مادران در این مجموعه ها باید به دنبال ایجاد جذابیت های بیشتر و توسعه زیرساخت ها، فضای ورزشی و لوازم بازی و نشاط باشیم.

نیازمند اظهار داشت: كمیته زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم به عنوان یك كمیته نوپا در تلاش است تا نقش زنان در مدیریت شهری و استفاده از ایده و ابتكارات بانوان را در ایجاد شهر دوستدار خانواده عملیاتی كند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۰۹ - ۰۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲