دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

11 مركز شبانه روزی برای نگهداری مددجویان استان بوشهر پیش بینی شد
 
گناوه -ایرنا - مدیركل بهزیستی استان بوشهر گفت: 11 مركز توانبخشی شبانه روزی برای نگهداری مددجویان تحت پوشش این اداره كل برای این استان پیش بینی شده است.
11 مركز شبانه روزی برای نگهداری مددجویان استان بوشهر پیش بینی شد گناوه -ایرنا - مدیركل بهزیستی استان بوشهر گفت: 11 مركز توانبخشی شبانه روزی برای نگهداری مددجویان تحت پوشش این اداره كل برای این استان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا حاجیونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بندرگناوه افزود: مركز توانبخشی نگهداری شبانه روزی ویژه بیماران روانی مزمن " مهر مادر" در گناوه یكی از این مراكز است كه امسال به عنوان سومین مركز با همت و حمایت خیران احداث و افتتاح می شود.

وی اظهاركرد: در این استان 35 مركز در قالب شبانه روزی، روزانه، خانه های یك چهارم راهی، خدمات ویژه و مراقبت در منزل وجود دارد.

وی گفت: از مجموع 1600 مددجویی كه در این مراكز خدمات می گیرند، حدود 550 نفر در مراكز شبانه روزی نگهداری می شوند.

مدیركل بهزیستی استان بوشهر افزود: امیدواریم این خدمات نقش خیران و حضور آنها را برجسته و از آنها تقدیر كنیم و هم بهزیستی خدمات باكیفبت تری ارایه دهد.

وی بیان كرد: برنامه ریزی در جهت توانمندكردن افراد تحت پوشش بهزیستی كه به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات استفاده می كنند، یكی از رسالت های این اداره كل است.

مدیركل بهزیستی استان بوشهر گفت: در راستای پیشگیری از ماندگاری دائمی این گروه از بیماران در مراكز توانبخشی تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

وی افزود: اگر چه بیماران روانی مزمن با آزاردیدگی و آسیب های ناشی از ارتباطات و برخوردهای نادرست جامعه به این مراكز می آیند و به خاطر ترس از برخوردهای جامعه، در خروج از این مراكز و بازگشت به اجتماع، تردید دارند اما با ادامه درمان و توانبخشی، به تدریج از وضعیت آزردگی روانی خارج و به سمت جامعه متمایل می شوند.

فاز دوم آسایشگاه خیرساز "مهر مادر " گناوه ویژه نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن استان بوشهر تكمیل و روز پنجشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی در روستای "سربست" این شهرستان افتتاح شد.

فاز اول این آسایشگاه در اوایل آبان امسال افتتاح شد.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- بوشهر
- مستمری مددجویان
- گناوه
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۵۳ - ۰۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۸