دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

95 درصد كودك آزاری ها در گلستان توسط والدین انجام می شود
 
گرگان - ایرنا - كارشناس فوریت های اجتماعی بهزیستی گلستان با اعلام افزایش 18 درصدی كودك آزاری در استان گفت: 95 درصد از مجموع 127 مورد كودك آزاری امسال گلستان توسط والدین انجام شد.
95 درصد كودك آزاری ها در گلستان توسط والدین انجام می شود گرگان - ایرنا - كارشناس فوریت های اجتماعی بهزیستی گلستان با اعلام افزایش 18 درصدی كودك آزاری در استان گفت: 95 درصد از مجموع 127 مورد كودك آزاری امسال گلستان توسط والدین انجام شد.

هانیه قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین موارد كودك آزاری امسال گلستان در گمیشان، علی آباد و گرگان گزارش شده است.

وی علت اغلب این رفتارها را معتادبودن كودك آزاران دانست و گفت: 45 درصد این كودك آزاری ها از نوع غفلت در تربیت و رسیدگی كودك در مراحل رشد، 25 درصد آزار جسمی، 25 درصد آزار عاطفی و روانی و 5 درصد آزار جنسی است.

به گفته قاسمی 60 درصد از كودكان خشونت دیده امسال گلستان دختر بودند كه بخش عمده این آزارها در گروه سنی 5 تا 13 سال صورت گرفت.

كارشناس فوریت های اجتماعی بهزیستی گلستان افزود: خانواده هایی كه در آن كودك آزاری انجام می شود در ابتدا با اعزام مددكار و روانشناس مورد حمایت قرار می گیرند اما در صورت تكرار آزارها و طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، حضانت سرپرستان با حكم قضایی سلب می شود.

وی گفت كه امسال حضانت 24 كودك در گلستان به دلیل نبود شرایط زندگی در كنار خانواده از والدین سلب شد و این كودكان راهی پرورش گاه شدند.

قاسمی اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده موارد كودك آزاری با خط تلفنی 123 اورژانس اجتماعی تماس گرفته و اطلاعات كامل و دقیق از محل و مشخصات كودك در اختیار اورژانس اجتماعی بگذارند.

اورژانس اجتماعی استان گلستان با 111 نیروی شركتی و قراردادی در تمام شهرستان های استان به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی است.

بدرفتاری با كودكان و افراد زیر 18 سال از جمله وارد كردن صدمه جسمی و روحی، آزار و سوء استفاده جنسی و عاطفی و همچنین غفلت یا رفتار همراه با بی توجهی كه منجر به آسیب نسبت به سلامت آن ها شود مصداق كودك آزاری بوده و جرم تلقی می شود.

سوء رفتار با كودكان تاثیرات دراز مدتی بر عزت نفس، رشد و سلامت آن ها گذاشته و اضطراب و افسردگی، خودكشی، فرار از منزل، طرد كردن والدین و رفتارهای ضد اجتماع را در پی خواهد داشت.

برچسب ها
- گرگان
- اداره كل بهزیستی استان گلستان
- كودك آزاری
- كودك آزاری
- گلستان
- حقوق كودك
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۴ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۱