دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سكونت بالغ 326 هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان
 
رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: بالغ بر 326 هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان وجود دارد كه شهرداری الزاما به این مناطق خدمات دهی می كند.
سكونت بالغ 326 هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان سپاهی در گفت وگو با ایسنا - در خصوص كنترل پدیده حاشیه نشینی گفت: با توجه به حجم خشكسالی ها در سنوات گذشته و مهاجرت مردم از روستا و شهرهای اطراف به زاهدان، پدیده حاشیه نشینی بوجود امده كه به یك معضل جدی در زاهدان تبدیل شده است.

وی بیان كرد: بالغ بر 326 هزار نفر جمعیت در حاشیه شهر وجود دارد كه شهرداری الزاما به این مناطق خدمات دهی می نماید و در مقابل عوارضی دریافت نمی كند.

وی گفت: مجموعه شهری در راستای رفع معضل حاشیه نشینی اقداماتی از قیبل بازسازی و بهسازی این مناطق در دستور كار دارد كه می توان به اخد مجوز پروانه كار و سند رایگان، كمك بلاعوض 25 میلیون تومانی،50 میلیون تسهیلات بی بهره و... اشاره كرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان به توزیع ناعادلانه كاربری ها و سرانه ها در این مناطق اشاره كرد و گفت: كاربری ها و سرانه ها با عدالت در این مناطق توزیع نشده است، عرصه ها توسط زمین خواران بزرگ متصرف می شود و سپس آنان به مردم عادی واگذار می نمایند كه مشكلاتی برای مجموعه شهری در بر دارد.

وی با تاكید بر جمع آوری معتادان متجاهر بصورت اصولی در فصل سرما گفت: با توجه به اینكه در فصل سرما قرارداریم، می طلبد اقدامات اصولی در جهت جمع آوری معتادان و متكدیان متجاهر انجام شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در این راستا شهرداری اقدام به احداث و تجهیز یك گرمخانه با همكاری ستاد مبارزه با مواد مخدر كرده است تا در فصل سرما از تلف شدن آنان جلوگیری نماید، می طلبد از ظرفیت تمامی نهادها و ارگان های همچون بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهداشت و... در جهت رفع این معضل اجتماعی استفاده شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۱۲ - ۰۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷