دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

كمتر از 10 درصد افراد بالای 60 سال از فناوری دیجیتال استفاده می كنند
 
عضو هیات علمی گروه آموزشی و مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: كمتر از 10 درصد افراد بالای 60 سال كشور، از فناوری های دیجیتال و فضای مجازی استفاده می كنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دكتر یدالله ابوالفتحی ممتاز این رقم را در اروپا و امریكا، بین 67 تا 70 درصد اعلام كرد و افزود:متاسفانه قشر زنان و جمعیت سالمندان كشورمان، از كمترین امكانات در این زمینه برخوردارند.
وی استفاده از امكانات دیجیتال و فضای مجازی را در كاهش اختلالات شناختی، كاهش افسردگی و احساس تنهایی، موثر دانست و گفت:به دلیل تاثیرات آن بر سلامت روانی و اجتماعی سالمندان، امسال شعار روز جهانی سالمند، به این موضوع اختصاص داده شده است.
دكتر ممتاز " آگاهی كم سالمندان نسبت به طریقه استفاده از امكانات دیجیتال، دسترسی كم سالمندان به این امكانات و نگرش مردم و خانواده ها نسبت به استفاده سالمندان از فضای مجازی " را سه دلیل برای استفاده كم سالمندان كشورمان از امكانات فضای مجازی و فناوری های دیجیتال بیان كرد و گفت:متاسفانه بسیاری از خانواده های ایرانی براساس نگرش اشتباه، فضای مجازی را مربوط به سالمندان نمی دانند و سالمندان نیز براساس این نگرش، برای بیان نیازشان به این امكانات، احساس شرمندگی و خجالت می كنند.
   تاریخ: ۱۲:۵۶ - ۰۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۰