دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

طرح ویژه جمع آوری معتادان متجاهر در البرز آغاز شد
 
كرج - ایرنا - مدیر كل بهزیستی البرز از آغاز اجرای طرح ویژه جمع آوری معتادان متجاهر با هدف كاهش آسیب های اجتماعی در این استان خبر داد.
 طرح ویژه جمع آوری معتادان متجاهر در البرز آغاز شد كرج - ایرنا - مدیر كل بهزیستی البرز از آغاز اجرای طرح ویژه جمع آوری معتادان متجاهر با هدف كاهش آسیب های اجتماعی در این استان خبر داد.

اسدلله حیدری روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت كه براساس تدابیر انجام شده 700 معتاد متجاهر در سطح معابر این استان جمع آوری و ساماندهی می شوند.

وی اضافه كرد: پیش از اجرای این طرح نیز 520 معتاد دیگر در سطح استان البرز جمع آوری شدند.

حیدری گفت: معتادان جمع آوری شده به مراكزی كه از قبل برای آنها تدارك دیده شده انتقال یافته تا مراحل درمان و كاهش آسیب ها را طی كنند.

وی افزود: ١٣ مركز اقامتی میان مدت با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز برای بازپروری این معتادان در سطح استان فعال شده است.

مدیر كل بهزیستی استان البرز بیان داشت : یكی از عوامل ناامنی در جامعه وجود معتادان متجاهر است كه به دستور استاندار البرز این طرح به صورت ویژه در استان اجرایی شده است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مركز ترك اعتیاد بانوان در استان البرز اشاره كرد و خاطرنشان كرد كه اكنون 55 زن معتاد خود معرف به این مركز انتقال یافته اند.

وی گفت : همچنین پنج معتاد بهبود یافته نیز در كارگاه خود اشتغالی كه در این مركز فعال شده است مشغول به كارشده اند.

مدیركل بهزیستی البرز بیان داشت : مركز جامع درمان اعتیاد كلیه فعالیت های چرخه درمان اعم از سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال را به صورت تجمیع شده انجام می دهند.

وی افزود: فرد دچار مشكل اعتیاد به مدت یك سال تحت نظارت و نگهداری این مركز است كه طی این مدت چهار ماه به صورت حضوری و هشت ماه به صورت سرپایی خدمات دریافت می كند.

وی خاطرنشان كرد : چرخه درمان در این مركز با گرایش روش پرهیزمدار و توسط تیم درمانی متشكل از پزشك، روانشناس و مددكار صورت می گیرد.

مدیركل بهزیستی استان البرز گفت : در خصوص چرخه توانمندسازی، وجود یك كارگاه فعال عروسك سازی با ظرفیت اشتغال 10 نفر ویژه بانوان از جمله برنامه های دائمی این مراكز است.

مدیر كل بهزیستی استان البرز اضافه كرد: فرد بهبود یافته با شرط وجود یك سال پاكی از مصرف مواد مخدر از دریافت 50 میلیون تومان وام اشتغال بهره مند خواهد شد.

اكنون 87 كمپ ترك اعتیاد در استان البرز فعالیت می كنند.

برچسب ها
- البرز
- مواد مخدر
- اختصاصی ایرنا
- فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
- ساماندهی معتادان متجاهر
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۷:۵۳ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۱