دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

فونداسیون ریزی خانه های زلزله زدگان گیشان غربی فین پایان یافت
 
بندرعباس - ایرنا - مدیركل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: فونداسیون ریزی خانه های تخریب شده زلزله زدگان روستای گیشان غربی بخش فین شهرستان بندرعباس پایان یافت.
فونداسیون ریزی خانه های زلزله زدگان گیشان غربی فین پایان یافت بندرعباس - ایرنا - مدیركل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: فونداسیون ریزی خانه های تخریب شده زلزله زدگان روستای گیشان غربی بخش فین شهرستان بندرعباس پایان یافت.

مهرداد حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اسكلت بندی چهار خانه هم در این روستا هم انجام شده و پیمانكاران درحال اسكلت بندی منازل سایر زلزله زدگان گیشان غربی فین بندرعباس هستند.

وی با اشاره به اینكه آوار برداری در 2 روستای فین بندرعبا پایان یافته، ادامه داد: عملیات فونداسیون ریزی 2 خانه در روستای رودشور هم انجام شده و امروز عملیات فونداسیون ریزی خانه های اهالی زلزله زده روستای ذرتو آغاز می شود.

وی اضافه كرد: پیمانكاران در 30 روستای فین بندرعباس حضور داشته و در حال كار هستند كه ماشین آلات سنگین خود را در 5 روستا مستقر كرده اند و شن و ماسه در 20 روستا تخلیه شده است.

مدیركل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: 20 تن آرد به صورت رایگان بین زلزله زدگان هرمزگان توزیع شده و توزیع غذای گرم و آب رسانی سیار به صورت روزانه درحال انجام است، همچنین نفت به صورت روزانه و رایگان درحال توزیع بوده و 10 چشمه سرویس بهداشتی سیار در 3 روستا نصب شده است.

حسن زاده با بیان اینكه در مرحله بازتوانی و بازسازی روستاهای زلزله زده فین بندرعباس قرار داریم، ابراز كرد: گروه های مشاوره و توانبخشی روانی جمعیت هلال احمر و اداره كل بهزیستی در روستاهای منطقه زلزله زده هرمزگان حضور داشته و به مردم خدمات می دهند.

رییس جمهوری پس از اطلاع از وقوع زلزله ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاكید كرد كه همه دستگاه های امدادی و وزارتخانه های مسئول در اسرع وقت به كمك مردم مناطق زلزله زده بشتابند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی از تمام دستگاه های مسوول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان های همجوار و نیز وزارتخانه های مسوول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری كنند.

رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع ترین زمان ممكن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیك مسائل و مشكلات ناشی از آن را بررسی كند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا كنند كه امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می شود.

روز پنجشنبه چهارم آذرماه نیز محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری در سفری یك روزه وارد هرمزگان شد كه در جریان این سفر با بالگرد عازم مناطق زلزله زده شد و از نزدیك در جریان وضعیت مردم این مناطق و اقدامات در دست انجام قرار گرفت.

سفر محسن رضایی به عنوان دومین مقام اجرایی دولت سیزدهم به هرمزگان در كمتر از 12 روز از وقوع زلزله نشان از اهتمام دولت برای حل سریعتر مشكلات مردم زلزله زده بخش فین بندرعباس دارد كه امید می رود این حركت نوید بخش روزهای خوب برای رفع آلام مردم باشد.

زمین لرزه 6.4 ریشتری حدود ساعت 15 و 37 دقیقه روز یكشنبه 23 آبان ماه 1400 بخش فین هرمزگان را به لرزه درآورد، این لرزه پس لرزه های متعددی به دنبال داشت،شدت این زمین لرزه به حدی بود كه در سایر استان های همجوار از جمله فارس و كرمان نیز احساس شد.برخی منازل بخش فین بر اثر این زمین لرزه بین 20 تا 100 درصد تخریب شدند.

زمین لرزه ای كه در نزدیكی زمین و در عمق 15 كیلومتری ثبت شد، قدرت این دو زمین لرزه آنقدر بالا بود كه علاوه بر استان های همجوار هرمزگان در برخی از كشورهای همسایه از جمله امارات و عربستان نیز احساس شد و تاكنون بیش از 90 مصدوم و 2 فوتی داشته است.

برچسب ها
- هرمزگان
- بندرعباس
- زلزله
پروندهٔ خبری
- زلزله در هرمزگان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۴۸ - ۰۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۶