دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراكز نگهداری
 
معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات از ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراكز نگهداری و توانبخشی خبر داد و گفت: این اتفاق مبارك با حمایت خیرین انجام می شود.
ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراكز نگهداری
معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات از ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراكز نگهداری و توانبخشی خبر داد و گفت: این اتفاق مبارك با حمایت خیرین انجام می شود. - اخبار اجتماعی -
محمدرضا دانش آذر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با آمار معلولان تحت پوشش اظهار كرد: بیش از 13 هزار معلول به همراه خانواده های خود تحت پوشش بهزیستی شمیرانات قرار دارند.

وی در رابطه با نوع معلولیت افراد تحت پوشش این سازمان گفت: جسمی - حركتی، ذهنی، روانی، بینایی و شنوایی نوع معلولیت افراد تحت پوشش است. همچنین معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید از مستمری ماهیانه استفاده می كنند.

معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات در رابطه محدوده ارائه خدمات توسط این سازمان گفت: مناطق یك، دو و بخشی از منطقه 3 جزء محدوده استحفاظی بهزیستی شمیرانات محسوب می شود. علاوه بر اینكه 32 مركز سالمندان، 9 مركز شبانه روزی و 4 مركز روزانه در این محدوده قرار دارند.

دانش آذر با اشاره به واكسیناسیون گروه هدف سازمان در مراكز و سالمندان تصریح كرد: در این زمینه علاوه بر تزریق دو دوز قبلی، دوز سوم نیز تحت عنوان یادآوری تزریق شده است همچنین تعداد افراد فوتی ناشی از كرونا بسیار كم بوده و این به واسطه اقدامات انجام شده در مراكز است.

وی با اشاره به رویكرد سازمان مبنی از ازدواج آسان معلولان و سالمندان افزود: در این زمینه تلاش شده معلولانی كه واجد شرایط ازدواج باشند با حمایت خیرین این اتفاق می افتد كه از سال گذشته تا به امروز 4 زوج معلول زندگی خود را آغاز كرده اند.

معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات درباره پذیرش معلولان و سالمندان مجهول الهویه اظهار كرد: این افراد نیز با حكم قضائی پذیرش می شوند و درباره هزینه نگهداری آنها نیز از كمك خیرین و یارانه سازمان استفاده می شود.

"هرندی" زیر ذره بین مسئولان/ ورود بهزیستی و شهرداری تهران به رفع آسیب ها در محلات پرخطر
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۸:۳۵ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۹