دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مهم ترین برنامه ریزی در پساكرونا توسعه نشاط و امید اجتماعی است
 
سمنان- ایرنا- سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: اولویت اصلی برنامه ریزی های این دفتر در دوران پساكرونا توسعه نشاط و امید اجتماعی است و برنامه های مختلفی در این حوزه پیش بینی می شود.
مهم ترین برنامه ریزی در پساكرونا توسعه نشاط و امید اجتماعی است سمنان- ایرنا- سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: اولویت اصلی برنامه ریزی های این دفتر در دوران پساكرونا توسعه نشاط و امید اجتماعی است و برنامه های مختلفی در این حوزه پیش بینی می شود.

مصطفی مرادی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا آسیب های اجتماعی ناشی از كرونا را در 2 دسته فردی و جمعی معرفی كرد و ابراز داشت: آسیب های حوزه فردی و روانی كه به واسطه كرونا و تبعات آن ایجاد شد شامل افزایش افسردگی ناشی از سوگ عزیزان و كاهش ارتباطات جمعی بود. به طور مثال در قشر سالمندان بر اثر كاهش رفت و آمدها و بار روانی نتایج پژوهش ها كه نشان دهنده بیشترین مرگ و میر كرونا در سالمندان بود، افسردگی و ناامیدی افزایش یافت.

وی افزود: مهمترین آسیب در حوزه جمعی و اجتماعی نیز ورشكستگی و آسیب دیدن كسب و كارها بر اثر محدودیت های كرونایی و كاهش قدرت خرید مردم بود كه در كنار شرایط اقتصادی تحریم بر درآمد مردم تاثیر منفی گذاشت.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: آسیب جمعی دیگری كه به وضوح در جامعه نمود داشت، تزلزل جدی در نشاط اجتماعی بود.

مرادی با بیان اینكه نشاط اجتماعی مولفه های مختلفی دارد گفت: یكی از مهترین مولفه های نشاط اجتماعی، برنامه های اجتماع محور است كه به دلیل محدودیت های كرونایی تعطیل شد و حتی در سطح روابط خانوادگی نیز اثرگذار بود زیرا هرچقدر فردگرایی تشدید شود، نشاط اجتماعی آسیب جدی تری می بیند.

وی ابراز داشت: با افزایش پوشش واكسیناسیون و كاهش محدودیت های كرونایی امید است بخشی از چالش ها بهبود یابد هرچند شیوه نامه های بهداشتی باید همچنان رعایت شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: امید است با بهبود شرایط اقتصادی و بهبود شرایط كرونا سمت دورانی حركت كنیم كه آسیب های كرونا پشت سر گذاشته شود هرچند اثر منفی بسیاری از آسیب های كرونا در كوتاه مدت برطرف نمی شود و تا چندین سال باقی می ماند اما با برنامه ریزی های دقیق باید برای مبارزه با آن تلاش كرد.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- ویروس كرونا
- سمنان
- استانداری سمنان
- افسردگی
- محدودیت های كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۵ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۹