دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

افزایش 132 هزار مترمربعی زیرساخت های بهداشتی و درمانی سمنان در دوران مدیریت دكتر دانایی
 
رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان گفت: در دوران بیش از سه ساله مدیریت خود بر این دانشگاه جدا از مقابله با همه گیری عالمگیر كروناویروس، بیش از 132 هزار مترمربع بر زیرساخت های بهداشتی،درمانی و آموزشی این دانشگاه افزوده است.
افزایش 132 هزار مترمربعی زیرساخت های بهداشتی و درمانی سمنان در دوران مدیریت دكتر دانایی دكتر نوید دانایی هفتم آذر ماه، در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید علوم پزشكی استان كه با حضور دكتر دارایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و رئیس سازمان غذا و دارو كشور، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب استان، فرماندار سمنان، جمعی از مدیران كل استان، رئیس شورای شهر سمنان و اعضاء هیأت رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان در سالن اجتماعات زكریای رازی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه برگزار شد در گزارشی به عملكرد بیش از سه ساله خود به عنوان ریاست دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان اشاره و تصریح كرد: این گزارش، تنها قسمت كوچكی از اقدامات و عملكرد جامعه 5 هزار نفری مدافعان سلامت و جامعه 3 هزار نفری دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در جهت ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، دانشجویی فرهنگی، بهداشتی،غذاودارو، توسعه مدیریت و درمان است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان ادامه داد: خدماتی كه در سایه سنگین و شوم كووید 19 برای رفاه و آسایش مردم عزیز استان و زائرین عزیز ثامن الحجج (ع) تحقق یافته نتیجه تلاش ندافعان سلامت و همكاران ما در علوم پزشكی استان است.

؛دانایی با بیان اینكه من خود را سربازی كوچك در نظام سلامت می دانم خاطرنشان كرد: بنده در این چند سال افتخار همراهی مدافعان سلامت را داشته و شاهد تلاش های شبانه روزی آنها بودم.

دكتر نوید دانائی با گرامیدلشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت كشور، شهید اكبر ناظری پور شهید مدافع سلامت این دانشگاه و همچنین با قدردانی از زحمات خالصانه زنده یاد دكتر مجید چگینی رئیس سابق بیمارستان معتمدی گرمسار، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشت.

وی افزود: به منظور رفاه شهروندان، دانشجویان و پزشكان، طراحی، احداث، بهسازی، تجهیز و بهره برداری از 104 پروژه عمرانی با زیر بنای 132 هزار و 496 متر مربع از خرداد ماه سال1397 تا كنون به پایان رسیده است.

وی افزود: در سال 1397 هشت دانشكده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان در حال ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بودند و بحمدالله با همراهی و تعامل معاونین، اعضای هیات علمی و كاركنان عزیز دانشگاه، با راه اندازی پردیس بین الملل و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در رشته های دكتری پزشكی، دندان پزشكی و داروسازی و تاسیس دانشكده داروسازی در سال 1400 و دانشكده علوم و فن آوری های نوین پزشكی كه آماده تاسیس است، تعداد دانشكده ها به 11 دانشكده رسیده است.

دكتر دانائی با اشاره به آخرین ارزشیابی صورت گرفته درخصوص رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان در سال 1399 تصریح كرد: این دانشگاه رتبه 13 و رتبه 21 بین دانشگاه های تیپ دو علوم پزشكی كشور و دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور را كسب كرده و اخذ نمایه اسكوپوس مجله توانبخشی و سلامت دانشگاه و موافقت قطعی مركز تحقیقات توانبخشی عصبی عضلانی و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت از دیگر توفیقات مهم این دانشگاه در حوزه فعالیت های پژوهشی است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشكی استان از فعالیت كانون ها و انجمن های دانشجویی دانشگاه در زمینه همكاری در طرح شتاب واكسیناسیون كووید19 شهید ناظری پور قدردانی و بیان كرد: در این مدت دو باب خوابگاه دانشجویی در شهرستان های سرخه و دامغان و یك باب خوابگاه برای دانشجویان غیر ایرانی به بهره برداری رسید.

وی گفت: ساخت، بهسازی و تجهیز و بهره برداری از 250 تخت بیمارستانی در شهرستان های تحت پوشش در این مدت انجام شده و 40 پروژه در حوزه درمان با زیر بنای 110 هزار و 355 مترمربع احداث، بهسازی، تجهیز و به بهره برداری رسید.

دكتر دانائی ادامه داد: بزرگترین مركز اورژانس حوادث و مركز سوختگی استان سمنان با یاری خداوند متعال در سال جاری به بهره برداری رسید و درحال حاضر علاوه بر ارائه خدمات درمانی سوختگی، بیماران مبتلا به كرونا ویروس نیز در این مركز پذیرش و درمان می شوند. در این مدت از سه بخش VIP با 32 تخت در راستای توسعه خدمات كیفی بهره برداری شد و همچنین توانستیم مجوز پذیرش بیماران بین الملل برای بیمارستان های دانشگاه IPD را كسب كنیم.

وی از پایان فعالیت پایگاه های اورژانس كانكسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و گفت: بهره برداری از اورژانس هوایی و استقرار هلی كوپتر آمبولانس، بهره برداری از 7 پایگاه اورژانس جاده ای و راه اندازی مركز MCMC دانشگاه گوشه ای عملكرد دانشگاه در حوزه اورژانس و فوریت های پزشكی دانشگاه بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی سمنان اظهار كرد: درصد پوشش واكسیناسیون كرونا برای افراد بالای 12 سال تا كنون 90.9درصد در دوز اول و 87.5 درصد در دوز دوم بوده است و در این مدت سه سال و اندی 47 پروژه بهداشتی شامل مراكز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت احداث شد.

دكتر دانائی ادامه داد: در مدت كمتر از 20 روز از شیوع كرونا ویروس و با استفاده از زیرساخت های موجود و نیروهای تخصصی موجود با همراهی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه آزمایشگاه تشخیص ویروس برای اولین بار در دانشگاه راه اندازی و از ابتدای سال 1399 تاكنون بیش از 100 هزار مورد تست تشخیصی انجام شده است.

دكتر دانائی، خود را سربازی كوچك در كنار سایر مدافعان سلامت استان سمنان دانست و ضمن قدردانی از زحمات و خدمات تمامی كاركنان دانشگاه، اضافه كرد: در این مدت بنده دوشادوش یك تیم مدیریتی همدل، عاشق خدمت و پاكدست به معنی واقعی در هیات رییسه دانشگاه و همچنین خیرین نیك اندیش حوزه سلامت استان كار كردم و خدا را شاكرم كه توانستیم ركورد بهره برداری و افتتاح هر 10 روز یك پروژه عمرانی در اقصی نقاط استان را ثبت كنیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشكی سمنان در پایان گفت: برای حفظ حرمت حریم دانشگاه تمام تلاشم را كردم و از تمامی مردم استان حلالیت می طلبم و از تمامی دست اندركاران حوزه سلامت، اعضای هیات امنا، كاركنان، اعضای هیات علمی، دانشجویان و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان برای همیاری و همراهی در راستای ارتقای بیش از پیش این دانشگاه در سطح استان، كشور و عرصه های بین المللی قدردانی می كنم.

شایان ذكر است:در پایان این مراسم حكم انتصاب دكتر كامران قدس به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و همچنین لوح قدردانی وزیر بهداشت به همراه كلام الله مجید به پاس سپاسگزاری از زحمات خالصانه دكتر نوید دانائی رئیس سابق دانشگاه، به نیابت از مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش كشور توسط دكتر بهرام دارایی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو كشور تقدیم این دو خدمتگزار عرصه سلامت گردید.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۷:۰۴ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۰