دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مددجویان آذربایجان شرقی 24 میلیارد و 550 میلیون ریال تسهیلات گرفتند
 
تبریز - ایرنا - مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی از پرداخت تسهیلات 24 میلیارد و 550 میلیون ریالی برای خرید محصولات حمایتی به مددجویان تحت پوشش استان در 9 ماهه امسال خبر داد.
مددجویان آذربایجان شرقی 24 میلیارد و 550 میلیون ریال تسهیلات گرفتند تبریز - ایرنا - مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی از پرداخت تسهیلات 24 میلیارد و 550 میلیون ریالی برای خرید محصولات حمایتی به مددجویان تحت پوشش استان در 9 ماهه امسال خبر داد.

فرگل صحاف روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ارایه خدمات حمایتی برای مددجویان، اظهار كرد: 15 میلیارد ریال برای 220 قلم كالا از جمله ویلچر، سمعك، باطری سمعك پرداخت شده است، همچنین 4 میلیارد و 800 میلیون ریال برای خدمات دندانپزشكی و 4 میلیارد و 750 میلیون ریال نیز برای خدمات پروتز مددجویان در سال جاری پرداخت شده است.

وی از پرداخت كامل شهریه دانشجویی افراد معلول خبر داد و گفت: 640 دانشجوی دانشگاه های شهریه دار، 44 دانشجوی دانشگاه دولتی و سه هزار و 951 دانش آموز هزینه تحصیلی دریافت كرده اند.

مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پرداخت كمك هزینه ایاب و ذهاب برای 2 هزار و 95 نفر خاطرنشان كرد: سال گذشته برای 139 كودك دارای بیماری فنیل كتونوری ( یك بیماری نقص متابولیكی مادرزادی ) تسهیلات رایگان خرید تغذیه مناسب پرداخت شده است.

وی توانمندسازی جامعه روستایی و ارایه فرصت های برابر برای روستاییان را از جمله اولویت های خدمات دهی بهزیستی عنوان كرد و گفت: به منظور شناسایی و آگاه سازی افراد معلول، در یك سال گذشته 20 هزار معلول در روستاهای استان شناسایی و تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند.

صحاف اضافه كرد: همچنین با توجه به گسترش شهرنشینی، یك هزار و 500 نفر از افراد دارای معلول را در حاشیه شهرها شناسایی كرده و خدمات ارایه داده ایم.

وی با اشاره به برقراری مستمری برای مددجویان، گفت: برای افراد آسیب دیده نخاعی و دارای معلولیت شدید، علاوه بر مستمری حق پرستاری نیز پرداخت می شود.

صحاف كاشت حلزون برای نوزادان را از جمله برنامه های اصلی بهزیستی عنوان كرد و افزود: 180 میلیون تومان برای كاشت حلزون 75 ناشنوا پرداخت شده است.

مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی اقدامات پیشگیری از معلولیت را از جمله برنامه های اصلی و اولویت دار این سازمان اعلام و خاطرنشان كرد: در یك سال گذشته برای 6 هزار و 321 نفر غربالگری و مشاوره ارایه شده و همچنین به منظور جلوگیری از نابینایی و كم بینایی غربالگری بینایی برای 96 هزار و 960 نفر انجام شده است.

صحاف ساخت مسكن برای مددجویان را از جمله دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و با اشاره به تحویل 439 واحد مسكونی در یك سال گذشته، افزود: 37 واحد مسكونی نیز آماده تحویل است.

برچسب ها
- آذربایجان شرقی
- روز جهانی معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۴۸ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۵