دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مراسم تجلیل از مدافعان سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
 
همزمان با هفته بسیج ؛

مراسم تجلیل از مدافعان سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد

مراسم تجلیل از مدافعان سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با حضور رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مسئول بسیج جامعه پزشكی دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه و مراكز درمانی تابعه، در سالن شاملو این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از مفدا؛ در ابتدای این نشست، دكتر "حمید رضا خانكه" در سخنانی ضمن تبریك هفته بسیج و ابراز خشنودی كه در جمع بسیجیان است، گفت: همه افتخار می كنیم كه بسیجی هستیم، چرا همه بسیج را دوست دارند، چون هر جا تحولی هست منشا آن بسیج است، راه بسیج و چتر آن همیشه باز هست، در اوج كرونا بچه های بسیج وسط آمدند و در قالب طرح شهید سلیمانی وارد شدند و در همه عرصه ها كه كشور نیاز داشت، وارد شدند.

وی افزود: بسیج ، به عنوان الگوی موفق متفاوتی در دنیا شناخته شده است كه هیچ جای دنیا چنین نهاد مردمی نخواهید دید، بسیج شجره طیبه است، تداوم دارد وابسته به هیچ گروهی نیست، الان هم بسیج تكامل پیدا كرده است، در زمان جنگ به یك شكل عمل كرده است، الان به نحو دیگری عمل می كند، بسیجی بودن وظیفه سنگینی است و كسی كه ملبس به این لباس می شود، باید مراقب رفتار ، گفتار و نفس خود باشد در جهت نظام حركت و از خود گذشتگی كند و الگوی موفقی در بین افراد باشد.

دكتر خانكه به ماندگاری حضرت رسول (ص) براساس آراستگی ایشان به الگوهای حسنه اشاره كرد و خطاب به بسیجیان گفت: در همه عرصه ها موفق باشید، در كنار هم باشید كاستی ها را رصد كنید و برطرف كنیم و نقاط قوت را تقویت كنیم و نقد منصافانه داشته باشیم و راهكار بدهید، ما هم پر از خطا هستیم در جهت تقویت همدیگر حركت كنیم، ان شاء الله به یاری خدا و ائمه و هدایت حكیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) كه همیشه از همه جلوتر بودند و با بیانات حكیمانه خود در حوزه های فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی و... ما را هدایت می كنند، موفق خواهیم بود. در حوزه های كووید19 یكی از بهترین كشورهای دنیا هستیم، دولت جدید و انقلابی واكسیناسیون در سطح وسیع را انجام داد و این بحران گذشت.

وی در پایان سخنانش افزود: در حد توان، در خدمت دانشگاه هستیم و حمایت همه جانبه خواهیم داشت و از همه شما عزیزان تشكر می كنم، موفق و پیروز باشید.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین دكتر" محمد افشاری" مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریك هفته بسیج ، از زحمات همه بسیجیان تشكر و قدر دانی كرد.

وی گفت: بسیج مجموعه ای كه هم نگاهش نگاه الهی است و هم با نگاه جهادی پرتلاش در آن مجموعه حضور پیدا می كند و شخصا، حضور در جلسات اینچنینی از دوران بچگی تا الان پرشور و تاثیر گذار بوده است و آثار و بركات هنوز هم مشهود هست. یكی از مهم ترین آثار و بركات انقلاب اسلامی برای كلیه آزادگان و همه نسل ها در سراسر عالم است و این هست كه مفاهیم ارزشی اسلام بعد از انقلاب اسلامی تببین شد.

حاج آقا افشاری افزود: مبانی ارزشی و اخلاقی ما قبل از انقلاب در حد خاصی باقی مانده بود و خیلی بستری برای رشد آنها فراهم نشده بود، انقلاب اسلامی بستر بیشتری را برای تببین بهتر و بیشتر مفاهیم ارزشی فراهم كرد، در قبل از انقلاب بیشتر در بعد فردی تبیین می شد اما انقلاب اسلامی بستری را فراهم كرد كه همین مفاهیم ارزشی و دینی در زندگی اجتماعی هم نمود پیدا كند. تحولی كه حضرت امام (ره) در اندیشه ها به بركت انقلاب اسلامی ایجاد كرد، این بود كه اسلام را از زندگی فردی به زندگی اجتماعی تبدیل كرده است.

بگفته وی، گلایه ای كه حضرت امام (ره) داشتند، همین بود كه اسلام فقط در زندگی فردی تببین شده است و در زندگی اجتماعی هیچ نمودی ندارد و همه جوامع اسلامی سرخوردگی دارند، از این جهت كه اسلام حرفی برای زندگی اجتماعی نداشت و این لطف خدا برای جامعه و نسل امروزی بود كه به بركت انقلاب اسلامی، این مفاهیم ارزشی درست تببین شد و یكی از آن مفاهیم ارزشی، مفهوم جهاد بود. قبل از انقلاب، این مفهوم بیشتر در جنگ دیده می شد و اگر عمیق تر نگاه كنیم در مساله جهاد با نفس می دیدیم اما بعد از انقلاب بسترهایی فراهم شد كه این جهاد در ابعاد مختلف تعریف و نمود پیدا كرد.

وی افزود: در اول انقلاب بحث جهاد سازندگی مطرح شد، بحث دوران دفاع مقدس در عرصه های دفاع از حریم، بحث عرصه های سلامت و عرصه های دیگر مطرح شد، خصوصا" در عرصه های فعلی كه ماموریت مهمی كه رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) ذكر كردند و فرمودند: وظیفه ای كه برعهده جامعه بسیجی هست، مسئله جهاد تببین است، در چه عرصه هایی باید اتفاق بیافتد، یك مساله، یك ماموریت و ماموریت دوم ، مساله تحول خواهی است.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری تصریح كرد: یكی از ماموریت هایی كه بسیج می تواند در مجموعه دانشگاه داشته باشد، این است كه در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی تحول خواهی و تحول گرایی در عرصه های مختلف داشته باشد، چه تحولی را در عرصه های فرهنگی در مجموعه دانشگاه رقم بزنیم كه تا الان نبوده، در عرصه رسانه چه تحولی را می شود، ایجاد كرد كه تا الان اتفاق نیافتاده باشد. همه عرصه ها را با این دید نگاه كنیم، طبق درسی كه از همه رزمندگان عزیزمان در همه عرصه های مختلف به یادگار مانده در كنار همه تلاش ها، داشتن هم امید، هم چشم انداز روشن و تلاش كردن در این عرصه كه ان شاء الله خدا توفیق عنایت كند كه بتوانیم موفق باشیم.

وی به نقل از شهید طهرانی مقدم گفت كه رهبر انقلاب فرمودند؛ این نكته به عنوان یك خط مشی مهم و به عنوان یك سیاست مهم و چشم انداز، آینده ما و مسیر حركت آینده ما باشد كه هر فردی بگوید كه كاری نشد دارد، كاری نمی شود انجام داد، من به استعدادهایش شك می كنم و این تحول دست یافتنی است.

وی تاكید كرد: در همین بسیج می توان تحول ایجاد كرد كه در تمام كشور جریان ساز باشد. در مساله جهاد تبیین، حضرت آقا اشاره كردند كه تبیین ویژه ای انجام شود در این مساله برای خودمون كار شود كه جهاد تبیین یعنی چه؟ و چه اتفاقی می افتد، چه ماموریتی برعهده ماست؟ در عرصه محیط كار و محیط اجتماعی چه فعالیت هایی انجام دهیم كه اتفاق بیافتد؟ و در این راستا دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در كنار بسیج در خدمت شما عزیزان خواهد بود، در دانشگاه و در تمامی مراكز و بیمارستان های دانشگاه هستیم و از خداوند منان هم توفیق خدمتگزاری می خواهیم.

در ادامه، دكتر" سیامك طهماسبی " مسئول بسیج جامعه پزشكی دانشگاه با تشكر و قدردانی از تمامی زحمات مدافعان سلامت و كانون های مختلف، گفت: تعبیرهای مختلفی از بسیج هست، یكی از تعابیر این است كه هر كسی وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد، یك بسیجی است و این تعبیر وقتی است كه می خواهیم جذب نیرو داشته باشیم، ولی تعبیری از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است كه می فرمایند؛ " سطح بسیجی تا آن حد بالا برود كه به فضایل اخلاقی آراسته باشد و ما باید مجموعه ها را به این سمت سوق دهیم" .

وی در ادامه، گزارش عملكرد 17 ماهه بسیج جامعه پزشكی دانشگاه را ارائه داد و گفت: بسیج جامعه پزشكی دانشگاه از ساختار منظمی برخوردار شده است و هر بخش مسئول خود را دارد، فعالیت های خوبی از جمله برگزاری همایش كووید 19 و اقشار آسیب پذیر، تدوین كتاب ایثارگران دانشگاه، در حوزه های اجتماعی و اعتیاد و فضای مجازی و شناخت امام زمان (عج) و تفسیر قرآن كریم و مباحث علمی از جمله مبحث جمعیت شناسی و توانبخشی در بحران و تربیت بدنی و عفاف و حجاب انجام شده است.

وی افزود: طراحی برنامه استراتژیك بسیج جامعه پزشكی دانشگاه انجام شده، كانون ها هم در مراكز و بیمارستان فعال هستند و سال گذشته كانون بسیج بیمارستان روانپزشكی رازی رتبه اول را در سطح تهران كسب كرده است و ان شاالله با همكاری بین بخشی بتوانیم این فعالیت ها را تداوم ببخشیم و از زحمات تك تك شما عزیزان تقدیر و تشكر می نمایم.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم، مسئولان دانشگاه با اعطای لوح و هدایا، از مدافعان سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامات اجتماعی و مراكز درمانی تابعه دانشگاه تقدیر كردند.



.
   تاریخ: ۱۳:۲۸ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸