دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران با آستان مقدس امام حسین (ع)
 
تفاهم نامه اجرایی دانشگاه علوم پزشكی تهران و بخش سلامت و آموزش پزشكی آستان مقدس امام حسین (ع) به منظور تسهیل و عملیاتی سازی همكاری های آموزشی، پژوهشی و خدمات درمانی به امضا رسید.
همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران با آستان مقدس امام حسین (ع) تفاهم نامه اجرایی دانشگاه علوم پزشكی تهران و بخش سلامت و آموزش پزشكی آستان مقدس امام حسین (ع) به منظور تسهیل و عملیاتی سازی همكاری های آموزشی، پژوهشی و خدمات درمانی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشكی تهران، این تفاهم نامه در نشست مشترك دكتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر ستار جبار الساعدی، رئیس بخش سلامت و آموزش پزشكی آستان مقدس امام حسین (ع) و هیأت همراه و دكتر محمدحسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشكی تهران و مدیران دانشگاه امضا شد.

دكتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران با خوشامدگویی به هیات عراقی این دیدار را شروعی برای همكاری های گسترده تر میان طرفین دانست و گفت: 10 روز پیش از پروژه در حال ساخت شعبه دانشگاه علوم پزشكی تهران در كربلا (دانشگاه پزشكی سبطین) و توافقات انجام شده در این باره بازدید شد.

وی اظهار داشت: این سفر زمینه حضور هیأت عراقی در دانشگاه را فراهم كرد و امروز بسیار خرسندیم كه طرفین به یك برنامه استراتژیك در حوزه های آموزش پزشكی، همكاری های پژوهشی و خدمات درمانی دست یافته اند.

در ادامه این نشست دكتر ستار جبار الساعدی، رئیس بخش سلامت و آموزش پزشكی آستان مقدس امام حسین (ع) با بیان اینكه در طول سه سال گذشته تفاهم نامه هایی میان دو مجموعه به امضاء رسیده است، گفت: این تفاهم نامه ها در حیطه های مختلفی از جمله آموزش و خدمات پزشكی منعقد شده و هدف ما از این سفر و حضور در دانشگاه علوم پزشكی تهران رساندن این توافقات به مرحله عملیاتی است.

وی با تأكید بر علاقه مندی و نیاز دو طرف برای گسترش همكاری های مشترك، ابراز امیدواری كرد با تعیین جدول زمان بندی، همكاری ها با سرعت بیشتری پیش برود.

در ادامه، دكتر محمدحسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشكی تهران به تشریح جزییات تفاهم نامه همكاری و مراحل اجرایی آن پرداخت و گفت: در طول سه سال گذشته دانشگاه علوم پزشكی تهران تلاش كرد تا شعبه ای در كربلا تأسیس كند و این مجموعه امروز با نام سبطین مراحل پایایی احداث را پشت سر می گذارد.

وی افزود: در جریان مذاكرات انجام شده طرفین در خصوص گسترش دامنه همكاری ها به توافق رسیدند و مقرر شد شعبه كربلا با سه رشته پزشكی، پرستاری و فیزیوتراپی فعالیت خود را آغاز كند.

آیتی با بیان اینكه در تلاش برای توسعه همكاری های پژوهشی در حوزه های مختلف هستیم، گفت: همچنین ارائه خدمات پزشكی، برگزاری دوره های كوتاه مدت و برنامه های فلوشیپ نیز در ذیل این تفاهم نامه اجرایی دیده شده است.

وی گسترش همكاری ها در زمینه های مختلف، تعیین جدول زمانی برای اجرای برنامه ها و مشخص شدن نقش دانشگاه علوم پزشكی تهران و بخش سلامت و آموزش پزشكی آستان مقدس امام حسین (ع) در فیلدهای مختلف را از مهم ترین ویژگی ها این تفاهم نامه دانست.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشكی تهران به هماهنگی ها و مذاكرات انجام شده در سطح گروه های آموزشی و واحدهای مختلف دانشگاه برای پیشبرد توافقات طرفین اشاره كرد و اظهار داشت: پیش نویس تفاهم نامه اجرایی پس از آماده سازی در اختیار طرف عراقی قرار گرفت و اصلاحات لازم انجام شد.

وی یادآور شد: در راستای پیشبرد برنامه های مربوط به شعبه دانشگاه در كربلا، دكتر علی جاسم هاشم الساعدی به عنوان رئیس شعبه تعیین و مقرر شد كه كمیته عالی مشتمل بر سه عضو از هر طرف مسائل عملیاتی برای به اتمام رساندن، تأسیس و ادامه فعالیت شعبه در كربلا را رصد كنند.

در پایان نشست تفاهم نامه اجرایی دانشگاه علوم پزشكی تهران و بخش سلامت و آموزش پزشكی آستان مقدس امام حسین (ع) به امضا دكتر قناعتی و دكتر جبار الساعدی رسید.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۳۶ - ۰۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷