دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

محدودیت های كرونایی شیوع آنفلوآنزا را نیز كاهش داد
 
مشهد- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: با رعایت پروتكل های بهداشتی مرتبط با كرونا شیوع آنفلوآنزا نیز در بین افراد جامعه كاهش یافته است.
محدودیت های كرونایی شیوع آنفلوآنزا را نیز كاهش داد مشهد- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: با رعایت پروتكل های بهداشتی مرتبط با كرونا شیوع آنفلوآنزا نیز در بین افراد جامعه كاهش یافته است.

دكتر سعید فردین فر روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ماسك، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات نقش مهمی در پیشگیری از آنفلوآنزا و كرونا دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی مشهد بیماری آنفلوآنزا نداشتیم و امسال نیز تاكنون موارد اندكی از این بیماری گزارش شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: امسال 45 هزار دز واكسن آنفلوآنزا برای گروههای هدف زیرپوشش این دانشگاه به صورت رایگان اختصاص یافته است.
وی افزود: گروههای هدف شامل كادر بهداشت و درمان، مادران باردار، سالمندان، بیماران خاص، معلولان و زندانیان هستند كه در اولویت دریافت واكسن قرار دارند.
دكتر فردین فر ادامه داد: از سوی دیگر برای سایر متقاضیان و عموم مردم نیز واكسن آنفلوآنزا در داروخانه ها وجود دارد.
بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A ،B ،C است و مجموعه ای از ویروس ها عامل این بیماری شناخته شده اند كه گونه های آن هر سال در حال تغییر است اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- مشهد
- دانشگاه علوم پزشكی مشهد
- آنفلوآنزا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۳۱ - ۰۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۹