دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

امتحانات آخر ترم دانشجویان دانشگاه از 18 دی ماه و در دو گروه برگزار می شود
 
معاون آموزشی دانشگاه در جلسه هفتگی هیات رئیسه اعلام كرد:

امتحانات آخر ترم دانشجویان دانشگاه از 18 دی ماه و در دو گروه برگزار می شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در جلسه هفتگی هیات رئیسه اعلام كرد: امتحانات آخر ترم دانشجویان دانشگاه از 18 دی ماه و در دو گروه ( ورودی های قبل از 1400 و ورودی های امسال ) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر محمدرضا خدایی با اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشت و تاكید این بخشنامه بر برگزاری حضوری امتحانات دانشجویان، گفت: از سویی، با توجه به ضرورت رعایت كامل پروتكل های بهداشتی و بویژه در خوابگاه های دانشجویان و جلوگیری از حضور همزمان تعداد زیادی از دانشجویان ساكن شهرستان در خوابگاه ها كه برای شركت در جلسات امتحانات به تهران می آیند، امتحانات آخر ترم در دو گروه، برای دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، تاریخ 18 تا 30 دی ماه ، به برگزاری امتحانات دانشجویان ورودی قبل از سال 1400 اختصاص دارد و امتحانات دانشجویان ورودی امسال (1400) نیز از اول تا 14 بهمن ماه برگزار می شود.

دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه با ارائه گزارشی از وضعیت خوابگاه های دانشجویان و تعداد دانشجویان ساكن در آنها، گفت: به دلیل لزوم رعایت پروتكل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در خوابگاه های دانشجویان، هم اكنون 126 دانشجوی دختر و 60 دانشجوی پسر در سه خوابگاه دانشگاه اسكان دارند.

وی با اشاره به كنترل روزانه وضعیت جسمی، میزان اكسیژن و درجه حرارت بدن دانشجویان ساكن در خوابگاه ها، افزود: دو خوابگاه (برای پسران و دختران ) را به عنوان قرنطینه برای دانشجویانی كه احیانا به كرونا مبتلا شوند، در نظر گرفتیم و آمادگی كامل دارند تا به محض مشاهده مورد مشكوكی از بیماری در میان دانشجویان، به این خوابگاه ها منتقل شوند تا از هرگونه انتقال به سایر دانشجویان جلوگیری شود كه خوشبختانه درحال حاضر، مبتلایی نداریم و كسی در این خوابگاه ها (قرنطینه) ساكن نیست.

در ادامه، دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه، گزارشی از آخرین وضعیت مالی دانشگاه ارائه داد و سقف اضافه كار كاركنان دانشگاه را براساس تفاهم نامه منعقده با معاونت ها، 80 ساعت ذكر كرد و از معاونان دانشگاه خواست تا در رعایت این سقف دقت شود.

دكتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه نیز طی سخنانی، از تجهیز سه مركز درمانی " بیمارستان روانپزشكی رازی، و دو كلینیك پزشكی - توانبخشی نظام مافی و اسماء " به امكانات دندانپزشكی خبر داد و یادآوری كرد كه با غربالگری دندانپزشكی همه بیماران مزمن مركز روانپزشكی رازی، هم اكنون همه بیماران مزمن این مركز دارای پرونده سلامت دهان و دندان هستند و بخش دندانپزشكی مركز رازی نسبت به درمان مشكلات آنها اقدام می كند.

وی همچنین از دریافت موافقت اصولی بیمارستان 100 تختخوابی اخوان خبر داد و این اقدام را بخشی از روند راه اندازی این مركز درمانی وابسته به دانشگاه ذكر كرد كه در جنوب خیابان ولیعصر تهران واقع شده است.

دكتر خراسانی در ادامه، گزارشی از اجرای برنامه واكسیناسیون برای پرسنل مراكز درمانی تابعه، و خانواده های آنان ارائه داد كه براساس آن، تعداد شش هزار و 800 دوز واكسن كرونا در نوبت های اول و دوم برای پرسنل مراكز درمانی، خانواده های آنان و كاركنان دانشگاه تلقیح شد و 580 دوز واكسن كرونا نیز در نوبت سوم برای كادر درمانی تابعه دانشگاه تزریق شده است.

وی در بحث درآمدزایی مراكز درمانی براساس رسالت آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه، به ارائه خدمات روان درمانی در بیمارستان روانپزشكی رازی اشاره كرد و افزود: از مردادماه گذشته تا به امروز، تعداد یك هزار و 100 مراجعه كننده از خدمات روان درمانی مركز رازی استفاده كردند كه 828 مورد از آنها، توسط روانشناسان این مركز ، پذیرش و ارائه خدمت شده است.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه نیز در سخنانی، با اشاره به هزینه های مراكز درمانی تابعه دانشگاه كه همیشه بیش از درآمد دانشگاه بوده است، گفت: با تمام مشكلات مالی، تلاش می كنیم كه با همه توان علمی و اجرایی خود در جهت دستیابی به اهداف ارزشمندی همچون دانشگاه نسل سوم پیش برویم.

وی افزود: یكی از وظایف ما ، توسعه دانشگاه است كه علاوه بر مدیریت امكانات و فرایندها در داخل دانشگاه، با ارتباطات خارج از دانشگاه همچون ارتباط با سازمان اورژانس كشور، جمعیت هلال احمر و شهرداری تهران، در این جهت گام برداشتیم، ضمن آنكه مدیریت جدید سازمان بهزیستی كشور نیز مستعد هرگونه همكاری با دانشگاه است.

دكتر خانكه تصریح كرد كه مسئولان وزارت بهداشت، نگاه خوبی به فعالیت های دانشگاه دارند و ان شاالله آینده خوبی برای دانشگاه متصور است. اینجانب نیز همیشه سربازی می كنم و با تمام مشكلاتی كه طی یك سال گذشته بلحاظ كمبود منابع مالی و شرایط كرونایی كشور داشتیم، با قدرت پیش رفته و با توجه به اینكه فعلا بنا بر ادامه خدمت اینجانب در مسئولیت رئیس دانشگاه می باشد، مانند اعضای یك خانواده، در كنار یكدیگر و یكپارچه در جهت توسعه و ارتقای كمی و كیفی دانشگاه قدم برمی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه نیز درسخنانی با توجه به این هفته كه مصادف با سالروز درگذشت شیخ مفید است، گفت: از افتخارات شیخ مفید، دریافت سه نامه از سوی حضرت حجت است كه برای ایشان نگارش شده بود.

وی با قرائت نامه اول حضرت حجت به شیخ مفید، افزود: از خداوند می خواهیم كه به ما توفیق بدهد و مشمول دعاهای حضرت حجت واقع بشویم.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۳۶ - ۰۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۷