دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

خدمت رسانی به جامعه معلولان اولویت دولت است
 
كرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری كرمانشاه از صبر و شكیبای خانواده های كه از معلولان نگهداری می كنند، قدردانی كرد و یكی از دغدغه ها و اولویت های مهم دولت را خدمت رسانی به جامعه معلولان اعلام كرد.
خدمت رسانی به جامعه معلولان اولویت دولت است كرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری كرمانشاه از صبر و شكیبای خانواده های كه از معلولان نگهداری می كنند، قدردانی كرد و یكی از دغدغه ها و اولویت های مهم دولت را خدمت رسانی به جامعه معلولان اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ «حسین خوش اقبال» روز سه شنبه در بازدید از مراكز مختلف بهزیستی و همچنین سركشی از خانواده های دارای معلول استان به مناسبت روز جهانی معلولان (12 آذرماه) افزود: براساس آمار، 44 هزار نفر در استان از جامعه معلولان جسمی- حركتی و ذهنی زیرپوشش سازمان بهزیستی است كه توجه و توانبخشی به این جمعیت نیازمند همت همه بخش ها به ویژه بخش های حمایت اجتماعی است.

او با اشاره به حوزه مختلف و گسترده خدمت رسانی به جامعه معلولان گفت: دولت و بهزیستی باوجود كمبودها و مضیقه های اعتباری توانسته است در توانبخشی به معلولان با خدمات درمانی ایفای نقش كند هرچند در این راستای نیازمند كمك خیرین و تشكل های مردم نهاد هستیم.

خوش اقبال با بیان اینكه انصافا خیرین، فعالان اجتماعی و مشاركت های مردمی همواره برای حمایت از جامعه معلولان پای كار بوده اند، گفت: تامین مخارج معلولان مهم ترین دغدغه خانواده ها است و همچنان به استمرار و تداوم كمك خیرین و مشاركت های مردمی نیاز داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و ا جتماعی استانداری كرمانشاه در دیدار و سركشی از خانواده های معلولان از فداكاری مادران و پدران معلولان تقدیر كرد و گفت: سركشی و ملاقات از معلولان، بهانه ای برای قدردانی از خانواده هایی است كه با صبوری، عمر خود را فدای نگهداری از معلولان می كنند.

ارائه 200 نوع فعالیت برای افراد زیرپوشش خدمت بهزیستی

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه نیز در دیدار با خانواده معلولان با اشاره به 200 نوع فعالیت تعریف شده برای این سازمان در سطح جامعه گفت: اعتبارات ناچیز و كم به ویژه در حوزه كاهش آسیب های اجتماعی باعث پیشی گرفتن مشكلات اجتماعی از برنامه های پیشگیرانه شده است.

«فرحناز محمدی» در ادامه با بیان اینكه؛ اكنون 44هزار معلول جسمی، حركتی، اعصاب و روان زیرپوشش سازمان بهزیستی استان كرمانشاه است، یكی از مطالبه های اصلی جامعه معلولان را مناسب سازی معابر، خیابان ها و محیط ادارات برای تردد و رفت آمد معلولان حركتی عنوان كرد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینكه 35 هزار خانوار از بهزیستی مستمری می گیرند كه 70 درصد آنها یك نفره است و 30 درصد بیش از 2 نفره است، گفت: در سازمان بهزیستی استان كرمانشاه اكنون 43 هزار و 500 پرونده توابخشی تشكیل شده كه از این تعداد 35 درصد آنها دارای معلولیت جسمی و حركتی و در رتبه های بعد معلولان ذهنی و شنوایی قرار دارند.

او از دیگر وظایف این سازمان را پیشگیری از طلاق كمتر با گسترش مراكز مشاوره و پیش از ازدواج، پیشگیری از اعتیاد با كمپ ماده 15 و 16، حمایت از خانواده دارای ایدز، غربالگری سطح یك و پیشگیری از معلولیت با مداخلات ژنتیكی اعلام كرد.

برچسب ها
- استانداری كرمانشاه
- روز جهانی معلولان
- دولت
- كرمانشاه
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۸:۴۱ - ۰۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۰