دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

29 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی یزد هستند
 
یزد - ایرنا - مدیركل بهزیستی یزد تعداد معلولان زیرپوشش این نهاد را 29 هزار نفر اعلام كرد و گفت:این افراد از خدمات این مجموعه در قالب های مختلف بهره مندهستند.
29 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی یزد هستند یزد - ایرنا - مدیركل بهزیستی یزد تعداد معلولان زیرپوشش این نهاد را 29 هزار نفر اعلام كرد و گفت:این افراد از خدمات این مجموعه در قالب های مختلف بهره مندهستند.

به گزارش ایرنا محمدعلی عطابخش روزسه شنبه به مناسبت هفته معلولان ( هشتم تا 14 آذرماه) در جمع خبرنگاران افزود: برخی این افراد چند معلولیتی هستند و علت عمده بروز معلولیت ها در استان سوانح و حوادث است بیشترین آنها معلولان جسمی و حركتی هستند.

وی تعداد مراكز روزانه معلولان استان 75 باب ذكر و گفت: همچنین 18 مركز شبانه روزی به معلولان خدمات ارایه می كند كه حدود 800 نفر در آن نگهداری می شود.

وی به مناسب سازی محیط زندگی و محیط های شهری اشاره كرد افزود: حدود 10 میلیون تومان برای مناسب سازی منزل معلولان از سوی سازمان پرداخت می شود.

عطابخش تصریح كرد: در سالجاری 76 منزل مسكونی معلولان مناسب سازی شد كه تا پایان سال این تعداد افزایش می یابد.

وی خاطرنشان كرد:با همكاری شهرداری 40 كیلومتر از معابر شهری در قالب طرح های هفت خوان و سیمرغ برای معلولان به صورت استاندارد مناسب سازی شد.

مدیركل بهزیستی یزد تصریح كرد: یكی از سیاست های سازمان بهزیستی جایگزینی خانه های كوچك با ظرفیت 12 تا 15 نفر به جای مراكز توانمندسازی و توانبخشی تجمعی برای معلولان است.

به گفته عطابخش در همین راستا تاكنون 2 مركز شبه خانواده در شهرستان های یزد و اردكان برای معلولان بالای 14 سال دارای معلولیت خفیف تا متوسط راه اندازی شده است.

وی كه خود یكی از معلولان یزد است، در هفته معلولان برنامه های مختلفی در استان در نظر گرفته شد.

استان یزد یك میلیون و 236 هزار نفر جمعیت دارد بر اساس آمارها حدود 10 تا 12 درصد جمعیت هر جامعه ای از یك تا چند معلولیت رنج می برند.

برچسب ها
- یزد
- روز جهانی معلولان
- نابینایان
- ناشنوایان
- معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۲۰ - ۰۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵