دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمت به صورت غیرحضوری و الكترونیكی در دستور كار بهزیستی
 
برای فراهم آوردن تسهیل در روند ملاقات جامعه هدف با مسئولان بهزیستی چهارمحال و بختیاری، سیستم نوبت دهی آنلاین راه اندازی شده است.
ارائه خدمت به صورت غیرحضوری و الكترونیكی در دستور كار بهزیستیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز چهارمحال و بختیاری،مدیر كل بهزیستی استان با بیان اینكه ارائه خدمت به صورت غیرحضوری و الكترونیكی در دستور كار قرار دارد، گفت: كد دستوری#80706655 برای تسهیل در خدمات دهی به معلولین بدون مراجعه حضوری به بهزیستی در نظر گرفته شده است.

عسگری به ارائه خدمات به جامعه هدف در قالب ایجاد مراكز از طریق بخش غیر دولتی به عنوان بازوان سازمانی اشاره كرد و افزود: سه مركز شبانه روزی سالمندان با پوشش 175 نفر، پنج مركز شبانه روزی نگهداری افراد دارای اختلالات هوش با پوشش 267 نفر، پنج مركز شبانه روزی بیماران روانی مزمن با پوشش 254 نفر، یك مركز شبانه روزی نگهداری بیماران جسمی حركتی با پوشش 30 نفر از جمله مراكز نگهداری افراد زیر پوشش بهزیستی هستند كه مشغول ارائه خدمت به جامعه تحت حمایت هستند.

وی افزود: سه خانه روان و سه خانه ذهنی از جمله خانه های حمایتی بهزیستی هستند كه 99 نفر را تحت پوشش دارند، 64 فرد معلول یا سالمند مجهول الهویه هم در مراكز ویژه این افراد خدمات می گیرند.

مدیر كل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: بر این اساس پنج گروه مشغول خدمت رسانی به 325 معلول هستند كه به صورت دروه ای خدمات را دریافت می كنند، به دلیل هزینه های بالای نگهداری دارای معلولیت به ویژه افراد ضایعه نخاعی، حق پرستار به خانواده های این معلولان پرداخت می شود كه برای 545 نفر حق پرستار دریافت می كنند.

عسگری با تاكید بر اینكه از زمان شیوع كرونا دستورالعمل های ویژه برای كاهش آسیب به معلولان در دستور كار قرار گرفت، افزود: قرنطینه، جلوگیری از ملاقات، ایجاد امكان بازدید در فضای مجازی از راهكار های كاهش آسیب ها بود؛ همچنین واكسیناسیون جامعه هدف علیه كرونا انجام شد كه 98 درصد دوز اول و 92 درصد هر دو دوز را دریافت كرده اند و تزریق دوز سوم هم طبق دستوالعمل انجام می شود.

«پیش بسوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری كرونا با راهبری و مشاركت افراد دارای معلولیت» شعار امسال روز جهانی معلولین است.
   تاریخ: ۰۹:۰۴ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۶