دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سهم 2.3 درصدی معلولان گیلان در كشور/ واكسیناسیون صد درصدی جامعه هدف
 
مدیركل بهزیستی گیلان گفت: تعداد كل معلولان دارای پرونده در بهزیستی استان گیلان 43 هزار نفر است كه 2.3 درصد كل معلولان شناخته شده بهزیستی در كل كشور را شامل می شود.
سهم 2.3 درصدی معلولان گیلان در كشور/ واكسیناسیون صد درصدی جامعه هدف حسین نحوی نژاد در نشست گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، مشاركت اجتماعی را اساس خدمات بهزیستی دانست و اظهار كرد: لازمه مشاركت اجتماعی اعتماد عمومی است و امنای جامعه می توانند این اعتماد عمومی را جلب كنند.

وی از رسانه ها به عنوان امنای جامعه یاد كرد و افزود: رسانه ها باید در كنار توجه به مسائل و مشكلات روح امید را در جامعه بدمند، زیرا برای همه مردم به ویژه افراد دارای نیازهای ویژه سلامت روان مهم است.

مدیركل بهزیستی گیلان، معلولان را جزوی از جامعه بزرگ افراد دارای نیازهای ویژه دانست و تصریح كرد: باید فرهنگ برخورد با پدیده معلولیت در جامعه ایجاد شود، زیرا مشكلات افراد دارای معلولیت با هم متفاوت است.

نحوی نژاد، با بیان اینكه در حوزه آگاهی و بینش نسبت به معلولیت جزو كشورهای پیشرو هستیم، عنوان كرد: قانونی خاص حمایت از حقوق معلولان داریم كه بسیاری از زوایای زندگی آنان را در بر می گیرد.

وی شعار روز جهانی معلولان را «پیش به سوی دنیایی فراگیر و دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری كرونا با راهبری افراد دارای معلولیت» دانست و گفت: تعداد كل معلولان دارای پرونده در بهزیستی استان گیلان 43 هزار نفر است كه 2.3 درصد كل معلولان شناخته شده بهزیستی در كل كشور را شامل می شود.

نحوی نژاد، 27 هزار نفر از جامعه معلولان استان را مستمری بگیر ماهانه دانست و ادامه داد: شاهد رشد 75 درصدی رقم مستمری هستیم كه از 350 هزار تومان تا یك میلیون و 100 هزار تومان را شمل می شود.

وی با اشاره به هزینه كرد 16 میلیارد و 300 میلیون تومانی بهزیستی استان در حوزه توانبخشی طی یك سال گذشته، اضافه كرد: 103 مركز توانبخشی غیر دولتی در گیلان دارم كه 132 فعالیت دارند و 740 نفر در این مراكز خدمات دریافت می كنند كه شامل معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن است.

مدیركل بهزیستی گیلان، از ارائه خدمات روزانه به 950 نفر از معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن و اختلاف اوتیسم در استان خبر داد و یادآور شد: 2300 نفر نیز در مراكز شبانه روزی بهزیستی از خدمات استفاده می كنند.

وی با بیان اینكه از ابتدای سال تاكنون علیرغم كرونا 500 معتاد متجاهر و 300 سالمند و معلول را ساماندهی كردیم، گفت: صد درصد افراد در مراكز شبانه روزی استان هر دو نوبت واكسن خود را دریافت كردند؛ همچنین 80 درصد سالمندان دوز سوم را زدند. 1700 نفر از افراد در معرض خطر نیز واكسن آنفلوانزا دریافت كردند.

نحوی نژاد، با اشاره به ساماندهی 1000 سالمند در مراكز بهزیستی استان، عنوان كرد: گیلان چهاردهمین مركز كاشت حلزون كشور را دارد و تاكنون 90 نفر جراحی كاشت حلزون را انجام دادند.

وی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای 481 نفر از معلولان خبر داد و خاطرنشان كرد: مناسب سازی استان از 26 درصد در سال 90 به 40 درصد در سال 1400 افزایش یافته است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۲۵ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱