دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

340 خانواده دارای بیش از 2 معلول تحت پوشش بهزیستی بروجرد است
 
بروجرد - ایرنا - رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: 340 خانواده كه بیش از 2 عضو معلول دارند تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند و تلاش می شود خدمات لازم برای این افراد به صورت ویژه لحاظ شود.
340 خانواده دارای بیش از 2 معلول تحت پوشش بهزیستی بروجرد است بروجرد - ایرنا - رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: 340 خانواده كه بیش از 2 عضو معلول دارند تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند و تلاش می شود خدمات لازم برای این افراد به صورت ویژه لحاظ شود.

كرم رضا پیردایه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معلولیت در مواقعی بر اثر ازدواج های فامیلی اتفاق افتاده و یا در مواردی هم ازدواج فامیلی نبوده اما در خانواده ای چند مورد معلولیت تكرار شده است.

وی با اشاره به انجام آزمایشگاه های ژنتیك برای شناسایی برخی معلولیت ها یادآور شد: برای تامین مسكن خانواده های دارای چند معلول، مبلغ بیشتری پرداخت می شود و تسهیلات پرداختی به آنها 140 میلیون تومان است.

وی گفت: بیش از هفت هزار پرونده معلولیت در بهزیستی بروجرد به ثبت رسیده است كه حدود پنج هزار نفر مستمری دریافت می كنند و مابقی از خدمت توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند.

پیردایه ادامه داد: معلولان بروجرد در بخش های جسمی حركتی، اعصاب و روان، شنوایی و بینایی پرونده دارند كه تلاش می شود تا خدمات مورد نیاز از قبیل كمك هزینه مسكن، معیشت، كمك هزینه تحصیلی و پرداخت وام های خوداشتغالی به آنها ارائه داده شود.

برچسب ها
- بروجرد
- لرستان
- معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۲۶ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۸