دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

27 هزار معلول از بهزیستی گیلان مستمری ماهانه می گیرند
 
رشت - ایرنا - مدیركل بهزیستی گیلان گفت: نزدیك به 43 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند كه از این تعداد 27 هزار نفر مستمری می گیرند.
27 هزار معلول از بهزیستی گیلان مستمری ماهانه می گیرند رشت - ایرنا - مدیركل بهزیستی گیلان گفت: نزدیك به 43 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند كه از این تعداد 27 هزار نفر مستمری می گیرند.

دكتر حسین نحوی نژاد روز چهارشنبه در نسبت خبری به مناسبت "هفته افراد دارای معلولیت" اظهار داشت: سال گذشته بر اساس تعداد افراد خانوار از 198 تا 670 هزار تومان مستمری به معلولان پرداخت می شد اما در سال جاری این مستمری به 350 هزار تا یك میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینكه 103 مركز توانبخشی غیردولتی در استان برای ارایه خدمات به معلولان فعال است، اضافه كرد: 740 نفر از سالمندان، معلولان و بیماران روانی تحت پوشش بهزیستی از خدمت در منزل نیز بهره می برند.

مدیركل بهزیستی استان گیلان با اشاره به خدمات آموزشی روزانه به سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن خاطر نشان كرد: 950 سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن از این خدمات بهره می برند ضمن اینكه 2 هزار و 300 نفر از این افراد از خدمات مراكز شبانه روزی استفاده می كنند.

وی با بیان اینكه از ابتدای سال جاری تاكنون 350 سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن در گیلان ساماندهی شده اضافه كرد: در این مدت نزدیك به 500 معتاد متجاهر نیز شناخته و ساماندهی شده است.

دكتر نحوی نژاد با اشار به پرداخت كمك هزینه 400 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی گیلان مشغول به تحصیل در دانشگاه های كشور گفت: پیش از این كمك هزینه دانشجویی به دانشجویان تحت پوشش مشغول به تحصیل به دانشگاه های غیردولتی پرداخت می كردیم اما اكنون حدود 50 نفر از دانشجویان دانشگاه های دولتی نیز كمك هزینه دریافت می كنند.

وی با بیان اینكه خدمات بهزیستی برای افراد معلول تحت پوشش متنوع است، ادامه داد: صدور كارت شناسایی برای معلولان، كمك هزینه معیشت، آموزش و درمان و معافیت از سربازی از جمله این خدمات است.

مدیركل بهزیستی گیلان با تاكید بر ضرورت توجه به قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: توجه به این قانون و اجرای كامل آن بسیاری از مشكلات معلولان در بخش های مختلف از جمله مناسب سازی و اشتغال را مرتفع می كند.

هشت تا 14 آذر هفته افراد دارای معلولیت نام گرفته است، شعار این هفته پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری كرونا با راهبری و مشاركت افراد دارای معلولیت است.

برچسب ها
- رشت
- گیلان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۲۲ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۴