دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

گوهردهی: تقاضا برای تهیه ویلچر برقی در مازندران روبه افزایش است
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرزاد گوهردهی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، اظهار كرد: جمعیت معلول تحت پوشش استان مازندران بیش از 62 هزار نفر است كه در حوزه های مختلف به این افراد خدمات ارائه می شود.

وی گفت: بیشترین معلولیت كه در استان مازندران مواجه هستیم، معلولیت جسمی حركتی است كه 26 هزار نفر از افراد تحت پوشش در این رنج معلولیت قرار دارند.

مدیركل بهزیستی مازندران، با اعلام اینكه بیشترین افراد تحت پوشش استان معلولیت شدید هستند، گفت: نزدیك به 22 هزار نفر معلولیت شدید دارند كه تحت پوشش قرار دارند.

وی با اعلام اینكه نوع خدماتی كه ارائه می دهیم، خانواده محور و مركز محور است، گفت: اولویت ما این است كه بیشتر توان خواهان در بستر خانواده خدمات دریافت كنند كه شامل خدمات مستمر و غیرمستمر می شود.

گوهردهی خاطر نشان كرد: نزدیك به 34 هزار نفر از جمعیت هدف استان مازندران مستمری دریافت می كنند در حال حاضر نزدیك به 189 میلیارد ریال به صورت ماهیانه پرداخت می شود.

وی اضافه كرد: مستمری خانواده محور به ازای هر نفر یك 10 میلیون ریال كه ماهیانه دو میلیارد و 700 میلیون ریال مستمری در این بخش به خانواده ها پرداخت می شود.

مدیركل بهزیستی مازندران با اشاره به راه اندازی پنج مركز خانه حمایتی در استان، گفت: مازندران استان پایلوت اجرا شده و طرح آن موفق بوده و نزدیك به 50 نفر از توان خواهان ما در این مركز خدمات دریافت می كنند.

وی در ارتباط با مراكز مراقبتی شبانه روزی استان، گفت: هزار و 600 تخت نگهداری در این مراكز پیش بینی شده است، در حوزه توانبخشی 112 مراكز ارائه كننده خدمات داریم كه 5 هزار و 700 نفر از جامعه هدف در این مراكز خدمات دریافت می كنند.

مدیركل بهزیستی مازندران در ارتباط خرید تجهیزات برای جامعه هدف استان، افزود: خرید ویلچر، سمعك، عصا مرتبط با افراد توانخواه، نزدیك به 20 هزار نفر فرد داری معلولیت داریم كه نیاز به تجهیزات دارند.

وی اضافه كرد: باید تلاش كنیم كه زمینه حضور جامعه هدف را در جامعه فراهم شود در حال حاضر دریافت ویلچر برقی یكی از درخواست های جدی این قشر است.

گوهردهی ادامه داد: قیمت یك دستگاه ویلچر برقی حدود 40 میلیون تومان است، از خیریان حوزه بهزیستی درخواست داریم كه اگر قصد كمك و مساعدت دارند در این زمینه به ما كمك كنند.

وی در ارتباط با پرداخت كمك هزینه به دانش آموزان و دانشجویان،گفت: بسیاری از افراد تحت پوشش در دانشگاه های دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند و هزینه تحصیل آنها پرداخت می شود.

مدیركل بهزیستی مازندران در ارتباط با تامین مسكن افراد توانخواه استان، گفت: هزار و 240 واحد به این افراد واگذار شده است، این واحدها در اختیار افراد دارای دو معلول و سه معلول قرار گرفته است، البته این طرح یك نقصی دارد افراد باید خودشان نسبت به معرفی زمین اقدام كنند كه انتظار هست این رویه اصلاح شود.

وی در ارتباط با مناسب سازی در استان مازندران، افزود: حدود 40 درصد از دستگاه های اداری استان مناسب سازی شده هستند.

انتهای پیام/86004/ج
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۱۵ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۸