دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

پیش بینی فقیرتر شدن فقرا/ چند دهه تخطی از قانون در پرداخت مستمری مددجویان
 
رئیس انجمن مددكاری اجتماعی ایران افزایش جامعه هدف نهادهای حمایتی همچون كمیته امداد و سازمان بهزیستی را نشان دهنده گسترش فقر در جامعه دانست و گفت: كج كاركردی ساختارهای كلان و دستگاه های مختلف موجب سرریز فقرا به نهادهای حمایتی می شود.
پیش بینی فقیرتر شدن فقرا/ چند دهه تخطی از قانون در پرداخت مستمری مددجویان سیدحسن موسوی چلك در گفت وگو با ایسنا، آینده نگری و اتخاذ تصمیمات كارشناسی را تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی در حوزه اجتماعی دانست و افزود: مسئولان می گویند می خواهیم اختلاف طبقاتی را كم كنیم اما در حد شعار باقی می ماند و در حوزه آسیب های اجتماعی و كمك به اقشار كم درآمد، آینده نگری وجود ندارد و سیاست گذاری ها به صورت كور و بدون برنامه انجام می شود.

وی با اشاره به شرایط امروز كشور در حوزه اجتماعی، گسترش فقر، افزایش موارد خودكشی و ... ادامه داد: نظام اجتماعی و فرهنگی ما در این حوزه موفق نبوده است. با وجود واقعیت هایی كه در كشورمان وجود دارد كار هدفمندی انجام نداده ایم و در عین حال توقع داریم این موضوعات پیچیده با پند و اندرز و گفتاردرمانی حل شود.

رئیس انجمن مددكاری اجتماعی ایران خواستار اجرای قانون در پرداخت مستمری به مددجویان كمیته امداد و بهزیستی شد و خاطرنشان كرد: این نهادهای حمایتی چندین دهه است كه مستمری هایی را به اقشار نیازمند و كم درآمد جامعه پرداخت می كنند، اما هیچ گاه در طول این چند دهه مستمری نیازمندان مطابق قانون پرداخت نشده و همیشه كمتر از چیزی بوده كه در قانون به آن اشاره شده است.

چلك خواستار حمایت دولت و مجلس از كمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت مستمری مكفی به خانواده های تحت حمایت شد و گفت: پیش بینی می شود سال آینده فقرا فقیرتر شوند زیرا این بلاتكلیفی در كشور به فقرا و اقشار كم درآمد بیشترین آسیب را خواهد زد.

وی خواستار تغییر بودجه به نفع نیازمندان شد و اظهار كرد: حتی اگر بودجه پیشنهادی دولت اجرایی شود باز هم گرهی از اقشار كم درآمد را حل نمی كند مگر اینكه در فرصت باقی مانده مجلس و دولت در تعاملی سازنده، بودجه را به نفع نیازمندان تغییر دهند و دستكم زمینه پرداخت مستمری به میزان قانونی به محرومان و جامعه هدف امداد و بهزیستی را فراهم كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۳۸ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶