دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

افزون بر 2 هزار مددجو در گرمخانه های تهران پذیرش شدند
 
تهران-ایرنا-معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشاركت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح «زمستان گرم» در 20 گرمخانه با توجه به برودت هوا گفت: تاكنون به صورت میانگین 2 هزار و 90 مددجو(بی خانمان و كارتن خواب) در این مراكز پذیرش شدند.
افزون بر 2 هزار مددجو در گرمخانه های تهران پذیرش شدند تهران-ایرنا-معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشاركت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح «زمستان گرم» در 20 گرمخانه با توجه به برودت هوا گفت: تاكنون به صورت میانگین 2 هزار و 90 مددجو(بی خانمان و كارتن خواب) در این مراكز پذیرش شدند.

سعید شرف دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت گرمخانه ها و اسكان افراد بی خانمان و كارتن خواب در این مراكز با توجه به برودت هوا افزود: در فصل تابستان ساماندهی وضعیت گرمخانه ها با تاكید شهردار و ساماندهی این مراكز در راستای ارتقای كیفیت خدمات در حفظ رعایت كرامت انسانی مددجویان، جذب و ارتقای امید به زندگی آنان و ایجاد زمینه برای بازگشت مددجویان به نزد خانواده هایشان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینكه اقدامات اصلاحی در ساختمان مددسراها انجام و امكانات خوابگاهی تا حد امكان نوسازی شد ادامه داد: سیستم های گرمایشی برای فصل سرما تجهیز شد و مشكل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

شرف دوست افزود: 20 مددسرا شامل 16 مركز ویژه مردان و چهار مركز ویژه زنان و 2 سامانسرای مردان در خاورشهر و مركز لویزان برای زنان در مجموع با ظرفیت بیش از 2 هزار و 400 تخت به صورت شبانه روزی افراد آسیب دیده، بی خانمان و كارتن خواب را پذیرش می كنند.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشاركت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش 25 درصدی پذیرش در گرمخانه ها نسبت به شهریورماه سال جاری اظهارداشت: اكنون به صورت میانگین در طول شبانه روز یكهزار و 850 مددجو در 16 گرمخانه ویژه مردان و 240 مددجو در چهار گرمخانه ویژه زنان پذیرش می شوند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح «زمستان گرم» به مناطق 22گانه پایتخت گفت: در حال حاضر 30 واحد گشت فوریت خدمات اجتماعی به صورت شبانه روزی زیر نظر این سازمان فعالیت می كنند كه با اضافه شدن 30 گشت منطقه ای، تعداد ظرفیت سازمان به 60 واحد گشت افزایش می یابد.

معاون حمایت های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشاركت های اجتماعی شهرداری تهران بیان كرد: به طور طبیعی با بارندگی و سرما به خصوص با توجه به شرایط شیوع كرونا، شناسایی و جذب افراد بی خانمان و كارتن خواب دشوارتر می شود.

وی افزود: بخش عمده ای از معتادان متجاهر در كلونی ها و مناطقی از شهر هستند كه تلاش می شود با همكاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر نهادها برای جذب این افراد مكانهایی در نظر گرفته شود.

شرف دوست به شبانه روزی بودن گرمخانه ها تاكید كرد و گفت: نگهداشت اجتماعی شهر تهران بدون همراهی مردم امكانپذیر نیست، هر چند هم كه گشت ها شبانه روزی فعال باشند، ممكن است افرادی از دیده دور بمانند و شناسایی نشوند.

وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده افراد آسیب دیده، بی خانمان و كارتن خواب، موارد را از طریق تماس با شماره تلفن های 137، 55522322 و 55012345 اطلاع دهند تا گشت های فوریت خدمات اجتماعی در محل حاضر شده و این افراد را به گرمخانه ها منتقل كنند.

برچسب ها
- شهرداری تهران
- شهر تهران
- معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
- بی خانمانی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۵ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷